شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
دکمه sos خودرو

دکمه SOS ردیاب خودرو؛ مزایا و کاربردهای آن

دکمه SOS ردیاب خودرو یک وسیله مهم و اساسی برای حفظ امنیت خودرو و حفظ جان سرنشینان است. آیا تا به حال به این موقعیت فکر کرده اید که اگر در خیابان یا جاده ای خلوت با تعدادی سارق مواجه شوید که قصد دزدیدن خودروی شما را داشته باشند چه باید بکنید؟ در این مقاله ما شما را با ابزاری آشنا می کنیم که در چنین شرایطی بتواند حافظ جان شما و امنیت خودروی شما باشد.

SOS به چه معناست؟ 

SOS مخفف عبارت Save Our Ship به معنای “کشتی ما را نجات دهید” یا “کشتی ما در خطر است” می باشد. این عبارت در مواقع خطر و برای درخواست کمک در شرایط اضطراری استفاده می شود.

از گذشته استفاده از این علامت در میان کشتی‌ها و هواپیماها و سایر وسایل ارتباطی که دچار حادثه شده‌اند، بسیار رایج بود. به تدریج استفاده از این واژه گسترش پیدا کرد تا جایی که امروزه SOS کاربردی‌ترین کلمه کوتاه برای درخواست کمک در همه حوادث به شمار می رود.

دکمه sos

دکمه SOS ردیاب خودرو چیست؟

ردیاب دستگاهی است که در انواع وسایل نقلیه مانند خودروهای سبک و سنگین و کانتینرهای حمل کالا استفاده می شود. این دستگاه از طریق تبادل سیگنال با ماهواره های جی پی اس که در مدار زمین در حال حرکت هستند کار می کند.

این دستگاه می تواند موقعیت، سرعت و زاویه حرکت هر نوع وسیله نقلیه را نشان دهد. دکمه SOS به عنوان یک امکان جانبی در برخی خودروهای جدید نصب می شود تا در شرایط اضطراری به کمک راننده بیاید و او را از خطر نجات دهد.

مطلب مرتبط: چگونه امنیت خودروی خود را بالا ببریم؟

نحوه عملکرد دکمه SOS ردیاب خودرو چگونه است؟

دکمه SOS ردیاب خودرو یک دکمه بسیار کوچک است که به طور کاملا مخفیانه در جای مناسبی در خودرو نصب می شود تا هر زمان که راننده نیاز به کمک داشت بتواند از آن استفاده کند.

فرض کنید دچار حادثه زورگیری شده اید یا افرادی به شما حمله کردند و قصد ربودن خودرو یا آسیب به شما را دارند. با فشار دادن این دکمه اضطراری، ردیاب خودرو فعال می شود و به تعدادی شماره از پیش تعیین شده پیام یا تماس هشدار می فرستد. کسانی که هشدار شما را دریافت می کنند موقعیت شما را از طریق جی پی اس موجود در ردیاب یا ترموگراف شناسایی می کنند و از این طریق می توانند برای کمک به شما اقدام نمایند.

عملکرد دکمه SOS ردیاب خودرو

هر روز بر قابلیت ها و امکانات روش های SOS افزوده می شود و امروزه این روش ها چنان بهینه شده اند که حتی در زمانی که جی پی اس ردیاب خودرو نمی‌تواند مکان یابی دقیقی انجام دهد، ال بی اس (LBS) به کمک می آید و می تواند موقعیت شما را تعیین ‌کند.

ال بی اس فناوری موقعیت یابی در مناطق کور است. این تکنولوژی در زمانی که جی پی اس ردیاب خودرو در منطقه ای قرار می گیرد که نمی تواند سیگنالی به ماهواره بفرستد یا از آن سیگنالی دریافت نماید فعال می شود. در مناطق دور افتاده، سرپوشیده مثل پارکینگ های طبقاتی تبادل سیگنال جی پی اس ضعیف می شود در این حالت ال بی اس (LBS) با ارسال سیگنال به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی اطراف خود می‌کند می‌تواند محدوده ماشین را مشخص کند.

نوع اطلاع رسانی دکمه‌های SOS به گیرنده‌ها یا همان شماره های از پیش تعیین شده بر اساس نوع ردیاب یا برنامه نویسی انجام شده روی آن متفاوت است. اما اغلب آن‌ها از طریق یکی از روش های زیر به شخص موردنظر، هشدار شما را ارسال می‌کنند:

  1. ارسال پیامک هشدار و نیز فرستادن موقعیت دقیق خودرو
  2. تماس اضطراری با گیرنده و ارسال موقعیت مکانی شما

در هر دو روش امکان ثبت چندین شماره وجود دارد. یعنی با فشار دادن دکمه اضطراری پیام هشدار شما برای تمامی آن شماره ها ارسال می شود.

کاربردهای دکمه SOS ردیاب خودرو

کاربردهای دکمه SOS ردیاب خودرو

  1. استفاده در خودروهای شخصی در زمان مواجهه با خطر، سرقت، زورگیری و موارد مشابه.
  2. استفاده در خودروهای شخصی در شرایط اضطراری مانند تصادف، گم شدن، خراب شدن خودرو و … .
  3. استفاده در خودروهای سنگین و کانتینرهای حمل بار در زمانی که محموله ما حساس یا ارزشمند باشد و ممکن است خطرات زیادی مانند سرقت، آن را تهدید کند. اگر واقعا نیاز دارید که محموله خود را در هر لحظه ردیابی کنید جی پی اس ردیاب خودرو بهترین پیشنهاد برای امنیت خودرو و بار شما می باشد. دکمه SOS در این ردیاب کمک می کند تا در صورت بروز مشکل یا خطر بتوانیم به موقع اقدامات لازم را انجام دهیم و از بروز خسارت جانی و مالی جلوگیری کنیم.

حتما بخوانید: ردیاب دوربین دار خودرو، راه حلی مطمئن برای امنیت خودرو

سخن آخر

دکمه SOS ردیاب خودرو به عنوان یک دکمه برای شرایط اضطراری و امنیت خودرو استفاده می شود. این دکمه اضطراری از طریق جی پی اس ردیاب خودرو می تواند در مواقع لزوم نقش بسیار مهمی داشته باشد. با فشار دادن این دکمه پیام هشدار برای شماره های از پیش تعیین شده فرستاده می شود یا با این شماره ها تماس اضطراری گرفته می شود و از طریق جی پی اس ردیاب خودرو یا ال بی اس، موقعیت مکانی، برای آنها ارسال می شود تا بتوانند به سرعت اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.