شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
جلوگیری از سرقت محموله

4 راهکار کاربردی برای جلوگیری از سرقت محموله

سرقت محموله یک واقعیت آزاردهنده برای شرکت‌های حمل و نقل و صادرکنندگان کالا به حساب می‌آید. این اتفاق همچنین تاثیر منفی زیادی بر اقتصاد یک کشور دارد. سالانه مبالغ بسیار بالایی کالا از کامیون‌ها و تریلی‌ها در جاده‌ها به سرقت می‌رود. احتمالا شما به عنوان یک صادرکننده یا شرکت حمل و نقل، دغدغه به سرقت نرفتن ماشین یا محموله خود را دارید.

طبق آمار جهانی منتشر شده از سرقت محموله‌ها در جهان، بیشترین اقلام سرقت شده به وسایل الکترونیکی، پوشاک و مواد غذایی اشاره دارد. بنابراین اگر شما هم مشغول به صادرات و حمل و نقل همچین اقلامی هستید، باید برای جلوگیری از این اتفاق، چاره‌ای بیاندیشید.

با گسترش روز افزون فناوری، این مشکلات نیز تا حدود بسیار زیادی کنترل شده‌اند. با ابزارهای موجود و بهبود زنجیره تامین شرکت‌ها دیگر شرایط مانند قبل پیش بینی نشده و پر خطر نخواهد بود. این مقاله برای تمام افرادی است که دغدغه سرقت محموله و وسیله نقلیه خود را دارند و به راهکارهایی برای مقابله با این اتفاق نیازمندند.

برچسب RFID یا کد QR

برچسب یا تگ RFID کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارد و در زمینه‌های مختلفی همچون ردیابی کالا تا مدیریت زنجیره تامین استفاده می شود. این برچسب‌ها در صنعت حمل و نقل به دلیل اقتصادی و کاربردی بودن، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

در سیستم‌های سنتی زنجیره تامین توانایی ردیابی کالا وجود نداشت، اما امروزه با وجود فناوری‌های جدید همچون برچسب RFID  ردیابی این اقلام سریع‌تر شده است و محصولات در طول زنجیره تامین قابل شناسایی هستند و در نتیجه تشخیص سرقت بسیار آسان‌تر شده است. علاوه بر این برخی از تگ‌های RFID  که به نام tamper-evident RFID بر روی دهان بسته یا جعبه قرار می‌گیرد که از دستکاری کالا نیز جلوگیری می‌کند.

برای مثال صنعت داروسازی سالانه با استفاده از این روش چندین میلیارد دلار در هزینه های خود صرفه جویی می‌کند وهمچنین از تولید و پخش کالاهای تقلبی نیز با این روش جلوگیری می‌شود.

نه تنها شرکت‌های حمل و نقل، بلکه تامین‌کنندگان و صادرکنندگان نیز می‌توانند بار خود را با استفاده از تگ RFID ردیابی کنند. این ردیابی تنها با اسکن برچسب‌های موجود قابل انجام است. به طور مشابه، کدهای QR نیز می‌توانند توسط مشتریان یا خرده‌فروشان اسکن شده و آخرین جزئیات را در مورد محموله اطلاع دهند. همچنین برخی از این تگ‌ها سنسورهای گرما و ارتعاش دارند و با جابه جایی و گرمای بالا در محیط بار، یک پیام هشدار برای طرف‌های مربوطه ارسال می‌کند.

به صورت کلی تگ RFID برای مدیریت زنجیره تامین، ردیابی دارو و تجهیزات پزشکی، ردیابی محموله‌های پوشاک، ردیابی دستگاه‌های الکترونیکی، ردیابی حیوانات، پیگیری کتاب‌های کتابخانه، خودرو و .. استفاده می‌شود.

RFID

ردیاب

ردیاب از کاربردی ترین ابزارهای امنیتی برای سفرهای صادارتی و ناوگان های حمل و نقل محسوب می‌شود. برای امنیت بار بسیار ضروری است که بدانید در هر لحظه بار شما در کجا قرار دارد. شرکت‌های حمل و نقل شاید به دلیل اینکه کامیون‌ها سیستم جی پی اس دارند، از ردیاب استفاده نکنند.

اما ذکر این نکته ضروری است که ردیاب مزایای خود را دارد و با سیستم جی پی اس ماشین یکی نیست. در بسیاری از مواقع که وسیله نقلیه به سرقت می‌رود، سارقین، آنتن جی پی اس ماشین را قطع می‌کنند و دیگر ردیابی آن ممکن نیست. همچنین این ردیاب‌ها، برای عیب‌یابی و موقعیت کامیون و بررسی رفتار راننده طراحی شده است. همچنین ردیاب‌هایی که سنسور دما دارند نیز، دما و رطوبت محموله را در طی سفر اندازه گیری کرده و در صورت خروج از محدوده مورد نظر سریعا به مدیران با ارسال پیام هشدار می‌دهد.

فناوری ردیابی با جی پی اس راه طولانی را در سال‌های گذشته طی کرده است، در ابتدا این ردیاب‌ها بزرگ و دست و پا گیر بودند و قیمت بالایی نیز داشتند و به همین دلیل تنها برای حمل  محموله‌هایی ارزشمند شرکت ها استفاده می‌شد. اما امروزه دستگاه‌های ردیابی GPS کوچک‌تر و ارزان‌تر شده‌اند. همچنین برخی از مدل‌های آن می‌توانند بدون اتصال به برق ماشین تا مدت زمان زیادی، دوام بیاورند.

همچنین این ردیاب‌ها بسیار هوشمند شده و اطلاعات زیادی را برای شما ارسال می‌کنند. برای مثال اگر محموله برای مدت زمان زیادی در یک مکان قرار داشته باشد، امنیت محموله به خطر می‌افتد و ردیاب می‌تواند با اعلام هشدار شما را از این موقعیت مطلع کند. همچنین در صورتی که ماشین از مسیر خود منحرف شود نیز از طریق پیامک به شما هشدار داده می شود. در این صورت اگر محموله حاوی یک دستگاه ردیاب GPS باشد و به سرقت رود، شما می‌توانید سریعا با پلیس محلی ارتباط برقرار کنید و از سرقت محموله و وسلیه نقلیه جلوگیری کنید و همچنین از جان راننده نیز محافظت کنید.

سنسور درب

سنسور درب

سنسور درب یکی دیگر از فناوری‌های مفید برای جلوگیری و مبارزه با سرقت محموله است. این سنسورها به منظور جلوگیری از باز کردن درب ماشین در مواقع غیر ضروری کاربرد دارند و با باز شدن درب با اعلام هشدار به مالکین و افراد مربوطه کمک می‌کند. این سنسورها همچنین می‌توانند میزان باز ماندن درب ماشین را تشخیص دهند و به همین منظور اگر درب کامیون در میان راه بیش از اندازه باز بماند، هشدار اضطراری ارسال می‌کند.

همچنین این سنسورها بسیار هوشمند هستند، طوری که می‌توانند ورود با زور و سعی بر آسیب به خودشان را نیز تشخیص دهند. این سنسورها را می‌توان با انواع دیگر حسگرها مانند حسگرهای مبتنی بر اینترنت اشیا، حسگرهای اثر انگشت و سنسورهای فشار ادغام کرد تا به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر سرقت ظاهر شوند. این ابزار برای هر ناوگان حمل و نقلی ضروری است و باید در کنار ردیاب مورد استفاده قرار بگیرد.

امنیت سایبری

امنیت سایبری

زمانی که شما از فناروی های مختلف برای بهبود امنیت خود استفاده می‌کنید، مجرمان نیز در تلاش برای نفوذ به سیستم‌های امنیتی شما هستند و راه‌های جدید و نوآورانه ای را برای سرقت انتخاب می‌کنند. بنابراین با به کارگیری فناوری‌های جدید باید در نظر داشته باشید که چگونه این فناوری‌های را در بلند مدت ایمن نگه دارید.

برخی از سارقان از نقص‌های امنیتی سایبری شما به نفع خودشان استفاده می‌کنند. آن ها با استفاده از بدافزارها به سیستم‌های شما وصل شده و داده‌های حساس را از سیستم‌های شما سرقت می‌کنند. بنابراین برای محافظت در برابر چنین تهدیداتی ، از خدمات تکنسین‌های حرفه ای IT استفاده کنید تا سیستم‌های خود را به روز نگه دارید.

ممیزی‌های دوره‌ای زنجیره تامین نیز یکی دیگر از راه‌های کسب اطمینان از میزان مقاوم بودن در مقابل سارقین است و با انجام تست های نفوذ در همه سیستم‌ها می‌توان این مقاومت را ایجاد کرد. با این کار شما حرکت سارقان را پیش‌بینی کره و در مقابل آن به راحتی عکس العمل نشان می‌دهید.

سخن پایانی از ترموگراف ویراترکر

سرقت محموله همیشه یک مسئله جدی و بحرانی بوده و می‌تواند به تصویر برند و تلاش‌های شما آسیب برساند. بنابراین بهتر است کارهایی انجام دهید که از این اتفاق در امان باشید تا ضرر مالی متحمل نشوید. سارقین همیشه راه‌های جدیدی برای سرقت محموله های شما پیدا می‌کنند، برای اینکه چند قدم جلوتر بمانید باید از جدیدترین فناوری های موجود استفاده کنید. برخی از افراد از ترس اینکه فناوری‌ها به حدی پیشرفته هستند، که نمی‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند، از استفاده کردن از این تجهیزات اجتناب می کنند. با این حال نتایج نشان داده است، که بهره‌وری این فناوری‌ها بسیار مناسب بوده و استفاده از آن‌ها پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین علاوه بر استفاده از این فناوری‌ها باید تکنیک‌هایی دیگری همچون، آموزش کافی رانندگان، انتخاب شرکای مناسب و.. نیز توجه کرد.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.