شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
واردات و صادارت کالای فاسد شدنی

نکات مهم واردات و صادرات کالاهای فاسدشدنی

کالای فاسد شدنی، با شنیدن این عبارت، احتمالا ذهن شما مستقیما به سمت میوه و سبزیجات می رود. با این حال، تنها این موارد جز کالاهای فاسد شدنی به حساب نمی آیند. بلکه محصولاتی مانند گل و گیاه، گوشت، ماهی، لبنیات، داروها، مواد شمیایی، بهداشتی و آرایشی نیز جز این دسته محسوب می شوند. هر محصولی که نیاز به دمای معین و محدوده رطوبتی خاصی دارد، در طبقه بندی کالاهای فاسد شدنی قرار می گیرد. این کالاها حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل نگهداری و حمل آن ها به شرایط خاصی نیاز دارد. در ادامه با چالش ها، مراحل و تجهیزات حمل و نقل این محصولات بیشتر آشنا می شویم.

چالش صادرات و واردات کالاهای فاسد شدنی

چالش و راه حل های موجود صادرات و واردات کالاهای فاسدشدنی

محصولات غذایی همیشه جزو تجارت های بزرگ در جهان بوده است. همچنین با افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای تجربه طعم های جدید و از طرفی نداشتن توانایی تولید کافی برخی محصولات در کشورهای با شرایط آب و هوایی نامساعد، این تجارت نسبت به گذشته رونق بیشتری گرفته است. اما همین افزایش تقاضا، چالش هایی را نیز به همراه داشته است. زیرا حمل و نقل این محصولات به دلیل نیاز به رعایت دما و رطوبت مشخص، به سادگی انتقال کالاهای دیگر نیست. واردات و صادرات این کالاها نیاز به ابزارهایی همچون کانتینر، ماشین های یخچالدار، ابزارهای کنترل دما و رطوبت مانند ترموگراف دارد و باید زیر نظر یک سیستم لجستیکی کارآمد قرار بگیرد، که از مبدا تا مقصد را به درستی مدیریت کند.

حمل ونقل کالا به خودی خود پیچیدگی های بسیاری دارد و زمانی که این کالاها، فساد پذیر باشند این پیچیدگی دوچندان می شود. برای مثال محصولاتی مانند میوه و ماهی باید به صورت تازه به دست خریدار برسند و در نتیجه نگهداری و حمل این محصولات در شرایط عالی تا زمانی که به سفره مصرف کننده برسد، کار آسانی نیست.

بیشترین آسیب به این کالاها در زمان نگهداری و حمل و نقل رخ می دهد و رعایت درست زنجیره سرد می تواند تا حدود زیادی از این آسیب ها جلوگیری کند.

آسیب به کالاها، ممکن است سلامتی مصرف کننده نهایی را نیز تهدید کند و همچنین زیان های بسیاری را برای صادرکننده و تولید کننده دربر داشته باشد.

در صادرات یا واردات کالاهای فاسدشدنی، عوامل زیادی دخیل هستند. برای مثال، کالاهای منجمد باید در دمای 18- درجه سانتی گراد حمل شوند و برای محصولات تازه باید محدوده دمای بالاتری را ایجاد کرد. حال اینکه برای کنترل کردن دمای محفظه کانتینر باید از ابزاهایی سنجش دما مانند ترموگراف دما بهره برد.

مراحل واردات محصولات فاسدشدنی

در مورد مجوزها یا گواهی های لازم برای واردات محصول تحقیق کنید.

روش و شرایط حمل و نقل را تجزیه و تحلیل کنید و یک برنامه کلی شامل زمان ترانزیت، مسیر و روش های حمل و نقل مناسب را تهیه کنید.

بسته بندی مناسب با بار را انتخاب کنید.

امکانات مناسب برای حمل و نقل را بررسی کرده و بهترین موارد را متناسب با کالای خود انتخاب کنید.

بعد از بررسی و یافتن روش و امکانات مناسب باید زمان حمل و نقل را به بهترین حالت ممکن برنامه ریزی کنید، زیرا زمان عاملی بسیار کلیدی در حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی محسوب می شود. علاوه بر تمامی موارد، الزامات خاصی برای واردات کالاهای فسادپذیر وجود دارد که برای هر کشور منحصر به فرد است. بنابراین از شرکت های و آژانس های صادرات و واردات در این زمینه کمک بگیرید. تا این فرآیند بدون مشکل انجام شود، نداستن این موارد می تواند به توقف محموله در گمرک منجر شود و این امر ممکن است بر کیفیت محصولات اثر گذار باشد.

مراحل صادرات محصولات فاسدشدنی

درهر کشور نیاز به اسناد خاصی برای صادارت وجود دارد. بنابراین این اسناد و پیش نیازها را قبل از صادارت فراهم کنید.

مشابه فرآیند واردات، باید با بررسی روش های مختلف حمل و نقل مناسبترین روش حمل و نقل را انتخاب کنید. باید  توجه داشته باشید که کالاهای شما فاسد شدنی هستند و انتخاب یک روش مناسب بسیار ضروری و مهم است.

بسنته به نوع حمل و نقل و سایر شرایط، در مورد نوع بسته بندی تصمیم بگیرید.

در این مرحله، با در نظر گرفتن حداکثر حجم مجاز، امکانات زنجیره سرد و زمان حمل و نقل مسیر، گزینه متناسب با حمل محموله خود را انتخاب کنید. برای مثال شاید شما احتیاج به یک کانتینر یا ماشین یخچالدار داشته باشید یا برای کنترل دما و رطوبت به صورت آنلاین به جای ترموگراف آفلاین نیاز باشد از یک ترموگراف آنلاین استفاده کنید.

در مرحله بعد باید درخواست حمل محصولات خود را برای شرکت یا ناوگان حمل و نقل مورد نظر ارسال کنید، تا تایید شود.

اکنون باید گمرک مجوز ترحیص کالا را دریافت کنید.

تجهیزات ایزوترمال

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز برای حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی

کالاهای فاسد شدنی انواع متفاوتی دارند و هر کدام از این محصولات باید به وسیله ابزارهای خاصی حمل شده و استانداردهای خاصی برای آن ها رعایت شود. در ادامه با برخی از این تجهیزات برای واردات و صادرات این کالاها آشنا می شوید:

تجهیزات ایزوترمال

این تجهیزات دارای دیوارها، سقف و کف جدا کننده ای هستند که تبادل دما را با بیرون از محفظه و کانتینر محدود می کنند. این ابزارها تنها برای کالاهایی که در مدت زمانی کوتاهی باید جابه جا شوند، استفاده می شود و هیچ گونه سیستم سرمایشی ندارد.

کانتینر یخچالی

تجهیزات یخچالدار

این دستگاه ها که شامل بسیاری از ماشین های یخچالدار و کانتینرهای یخچالی می شود، دارای سیستم های سرمایشی هستند که می توانند دمای داخلی را نسبت به دمای بیرون کاهش داده و در محدوده دمایی 30 تا 20- درجه سانتی گراد نگه دارند. بسیاری از کالاهای فاسدشدنی که نیاز به محدوده دمایی تقریبا سردی دارند از این طریق حمل می شوند.

فریزها

این دستگاه ها دارای مکانیزم و سیستم های سرمایشی هستند که دمای داخلی محفظه را کاهش داده و در دمای بین 12- تا 20- درجه سانتی گراد ثابت نگه می دارند و برای کالاهایی مانند گوشت و مرغ یخ زده استفاده می شوند که نیاز به محدوده دمایی بسیار پایین دارند.

ترموگراف دما

این دستگاه دما و رطوبت موجود در یخچال و کانتینر را کنترل می کند و در صورتی که مقادیر دمایی و رطوبت از محدوده تعیین شده خارج شوند، سریعا اعلام هشدار میکند. کانتینرهای یخچالی از سیستم الکتریکی استفاده می کنند و ممکن است با مشکل مواجه شده و در نهایت به فساد محصول منجر شود و برای جلوگیری از این امر نیاز به ترموگراف ضروری است.

جمع بندی

صادرات و واردات کالاهای فاسد شدنی چالش های بسیاری همچون، خطر فساد، کاهش کیفیت و تازگی، ضرر های سنگین برای صادرکننده، تهدید سلامت مصرف کننده نهایی و ..را در بردارد. بنابراین باید در نحوه حمل این کالاها دقت زیادی به خرج داد. نحوه درست انتقال از طریق یک زنجیره سرد مناسب و استفاده از ابزارها و تجهیزات مناسبی مانند انواع ماشین های یخچالدار، کانتینرهای یخچالی و ترموگراف های دمای آنلاین، کمک می کند که این محصولات در کوتاه ترین زمان و بدون خرابی و افت کیفیت به دورترین نقاط ارسال شوند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.