شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
بهترین روش حفظ رطوبت مواد غذایی در رطوبت

بهترین روش حفظ رطوبت مواد غذایی در حمل و نقل

رطوبت مواد غذایی در حمل و نقل دومین نکته مهمی است که بعد از دمای استاندارد داخل کانتینر یا کامیون، باید به آن توجه کنید. همان طور که پوست ما نیاز به مراقبت و آبرسانی دارد تا تازه و باطراوت بماند و دیرتر به سمت چروک شدن برود، مواد غذایی‌ای که به شهر یا کشور دیگه صادر می‌کنید هم، نیاز به رطوبت و آبرسانی دارد تا وقتی به مقصد می‌رسد سالم و تر و تازه باشد.

روش‌های سالم ماندن مواد غذایی در هنگام حمل و نقل

قطعا برای شما مهم است که به عنوان یک صادرکننده یا فروشنده مواد غذایی، وقتی بار به مقصد می‌رسد، مقابل خریدار، سربلند بیرون بیایید. به قول معروف هر وقت مشتری شما، ماهی را از آب می‌گیرد، تازه باشد نه پلاسیده یا فاسد. توجه به روش‌های سالم ماندن مواد غذایی مثل میوه، سبزی، انواع گوشت، لبنیات و…می‌تواند به شما کمک کند که یک حمل و نقل مطمئن و سربلند داشته باشید:

1-بسته‌بندی درست مواد غذایی

گاهی ممکن است کامیون یا کانتینر شما از هر جهت، مناسب بارگیری باشد اما باز هم مواد غذایی، فاسد بشوند. علت‌اش این است که خود مواد غذایی درست و اصولی بسته‌بندی نشده یا ماده غذایی نامناسبی از چشم دور مانده و وارد بسته‌بندی شده است. برای همین از درون شروع می‌کند به گندیدن.

2-وسیله مناسب حمل و نقل مواد غذایی

قبل از شروع بارگیری مواد غذایی، وسیله نقلیه را از چند جهت بررسی کنید:

1-آماده کردن کامیون و کانتینر، از نظر بهداشتی

قبل از بارگیری حتما داخل و بیرون وسیله نقلیه را به خوبی پاک‌سازی کنید. به ویژه اگر محصولات غذایی فاسد‌شدنی و دارو حمل می‌شود.

2-عدم تماس مواد غذایی با کف کامیون و کانتینر

حتما توجه کنید مواد غذایی با کف کامیون و کانتینر، ارتباط مستقیم نداشته باشد و فضایی خالی بین بار و آن وجود داشته باشد.

3-دارای سیستم خنک‌کننده

از سیستم خنک‌کننده‌ای استفاده کنید که تمام فضای کامیون یا کانتینر را پوشش دهد و در طول مسیر به خوبی و بی‌وقفه کار کند.

4-دارای دستگاه رطوبت‌ساز

اثر رطوبت در حمل و نقل مواد غذایی بسیار مهم است زیرا میوه یا سبزیجاتی که رطوبت خودشان را از دست می‌دهند، تغییر وزن پیدا می‌کنند که طبیعتا چنین چیزی، روی فروش محصول اثر منفی دارد.

5-تنظیم درجه حرارت داخل وسیله نقلیه

درجه حرارت داخل خودروی حمل بار را باید با توجه به نوع مواد غذایی که حمل می‌شود، تنظیم کنید. به عنوان مثال دمای نگهداری و حمل و نقل گوشت و فرآورده‌های گوشتی، باید بسیار پایین باشد چون احتمال فساد این محصول بسیار بالا است.

6-آموزش رانندگان حمل مواد غذایی

این مساله بسیار مهم است راننده‌هایی که مسوول حمل و نقل مواد غذایی هستند، آموزش‌های لازم را برای مراقبت از محصولات فاسد‌شدنی ببینند تا در صورت بروز هر مشکلی در طول مسیر، آماده باشند.

7-دارای دستگاه ترموگراف

با یک دستگاه ترموگراف خوب، به راحتی می‌توانید دما و رطوبت مواد غذایی را در طول مسیر، زیر نظر بگیرید تا اگر احیانا، درجه حرارت یا میزان رطوبت تغییر کرد سریع به راننده گزارش بدهید. حتی می‌توانید از ترموگرافی مثل ویراترکر استفاده کنید که علاوه بر این که دما و رطوبت را گزارش می‌دهد، جی پی اس دارد و موقعیت مکانی بارتان را هم ثبت می‌کند و دیگر نگران سرقت یا تاخیر وسیله نیستید.

میزان رطوبت مناسب برای حمل و نقل مواد غذایی

میزان رطوبت مناسب برای مواد غذایی مختلف مثل میوه، سبزیجات، لبنیات، گوشت و …متفاوت است. بعضی مواد غذایی باید حتما به صورت منجمد، حمل بشوند و بعضی با دمای بالای صفر و به صورت سرد شده.

درست است که میزان دما، مهم‌ترین نکته برای حمل و نقل مواد غذایی است اما رطوبت هم باید حتما کنترل بشود به خصوص میوه‌ها و سبزیجات که تازه ماندن‌شان خیلی مهم است. چون وقتی به مقصد می‌رسند، تازه وارد بازار می‌شوند و باید تا چند روز دوام داشته باشند.

چگونگی حفظ رطوبت مواد غذایی هنگام حمل و نقل

با دستگاه رطوبت‌ساز می‌شود به راحتی رطوبت مورد نیاز برای هر نوع میوه و سبزیجاتی را در کامیون و کانتینر و انبار تنظیم کرد. دستگاه رطوبت‌ساز با حفظ رطوبت میوه‌ها و سبزیجات، مانع کم شدن حجم مواد غذایی می‌شود و همچنین به سورتینگ و رنگ‌دهی میوه‌های نارس و کال هم کمک می‌کند.

سخن پایانی

با حفظ رطوبت مواد غذایی در حمل و نقل، می‌توانید با خیال راحت مواد غذایی را به شهرها و کشورهای دیگر ارسال کنید. حفظ رطوبت یعنی این ‌که بتوانید میزان عمر و جوانی و طراوت محصولات غذایی را بالاتر ببرید. هر چه در این راه موفق‌تر باشید، میزان دور ریز و هدر رفتِ انبار فروش شما کم‌تر می‌شود و نه شما ضرر می‌کنید و نه خریدار.

نکته مهم این است این حفظ رطوبت به شکلی باشد که علاوه بر این که ارسال و حمل ونقل با موفقیت انجام بشود، خریدار هم بتواند به عنوان یک فروشنده، میوه یا سبزیجات را مدت بیشتری در فروشگاه خودش به فروش بگذارد. اگر در این زمینه تجربه‌ یا سوالی دارید، می‌توانید برایمان کامنت بگذارید.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.