شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
ردیابی آنلاین بار

5 فایده ردیابی آنلاین برای محصولات فسادپذیر

ردیابی آنلاین، در دنیای پیشرفته امروزی، نقشی اساسی در سلامت و امنیت محصولات حساس و فسادپذیر بازی می کند. اما این ویژگی ردیابی چگونه می تواند به شما در حفظ امنیت و سلامت محصول تان کمک کند؟

بسیاری از صادرکنندگان و شرکت های حمل و نقل زمانی که بار خود را ارسال می کنند تا زمان رسیدن بار به دست خریدار از شرایط آن هیچ آگاهی ندارند و این بی اطلاعی، باعث استرس و تنش بسیار بالایی برای این افراد و سازمان ها می شود. این نگرانی برای محصولاتی که نیاز به کنترل دقیق تری دارند بسیار بالاتر است. محصولاتی که امکان افت کیفیت و فساد را دارند یا در دسته کالاهای پرخطر و ارزشمند محسوب می شوند، باید دائما کنترل شوند تا از خرابی، سرقت، گم شدن و مشکلاتی از این دست جلوگیری شود.

یکی از مهم ترین کارایی های ردیابی آنلاین، جلوگیری از خرابی محصولات فسادپذیری مانند میوه، سبزیجات، گوشت و … است. که در ادامه این مقاله این کارایی ها را بازگو کرده‌ایم.

محصولات فسادپذیر

انواع محصولات فسادپذیر

محصولات غذایی و کارخانه ای

میوه و سبزیجات

گوشت، مرغ و فرآورده های گوشتی و پروتئینی

لبنیات و فرآورده های لبنی

دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی

گل و گیاه و داروهای گیاهی

حبوبات، آجیل و مغزها

محصولات دریایی

نان و غلات

انواع نوشیدنی

ردیابی آنلاین محصولات فسادپذیر

محصولات فسادپذیر و به صورت کلی محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند، باید در دمای ثابتی نگهداری و جابه جا شوند. برای حمل این محصولات عموما از کانتینرهای یخچالی یا ماشین های یخچالدار استفاده می کنند.

این وسایل نقلیه، ایمنی بالایی برای سالم رسیدن محصولات فراهم می کنند، اما به طور قطعی نمی توانند تضمینی برای سلامت کامل محصولات تا رسیدن به مقصد ارائه کنند. صادر کنندگان بسیاری با توجه به استفاده از بهترین وسایل نقلیه، در نهایت با فساد محصولات مواجه شده‌اند و این اتفاق ناشی از از خرابی بخشی از سیستم سرمایشی خودرو یا کانتینر بوده است. همچنین کالاهای حساسی مانند میوه، انواع دارو، گل و گیاه و .. باید در مدت زمان معینی حمل شوند و طولانی شدن سفر به خرابی این کالاها می انجامد و در نهایت نارضایتی خریدار را در پی دارد.

بنابراین با وجود این مشکلات نیاز به ردیابی آنلاین وسایل نقلیه، امری بسیار ضروری است و باید در جابه جایی و صادرات محصولات حساس به آن توجه ویژه ای داشت. برای جلوگیری از این مشکلات باید از ردیاب های سنسور دار استفاده کرد که قابلیت اندازه گیری و ثبت دما و رطوبت محیط را دارند و به شما این اجازه را می دهند تا بار خود را تا مقصد کاملا کنترل کنید.

مزایای ردیابی آنلاین برای محصولات فسادپذیر

هشدار دما و رطوبت آنلاین

1.هشدار دما و رطوبت آنلاین

ردیاب های مجهز به سنسور دما که به ترموگراف دما نیز شناخته می شوند، زمانی که در مسیر صادراتی دمای محفظه کانتینر یا یخچال بالاتر از حدمجاز برود، بلافاصله از طریق نرم افزار یا پنل می توانند این تغییرات را به صادرکنندگان اطلاع داده و با هشدار به موقع از ضرر و خسارت به بار جلوگیری کنند.

ژئوفنس(Geofence) یا حصار جغرافیایی

2.حصار جغرافیایی و جلوگیری از گم کردن مسیر

اولین و مهم ترین وظیفه هر ردیاب، قابلیت تعیین موقعیت و کسب اطمینان از درست بودن مسیر است. به این ویژگی ژئوفنس(Geofence) یا حصار جغرافیایی می گویند. به واسطه این ویژگی ردیاب ها می توان یک محدوده را روی یک منطقه جغرافیایی تعیین کرد.

بنابراین زمانی که کامیون یا کانتینر از مسیر اصلی خود خارج شود، ردیاب به صورت آنلاین هشدار اعلام می کند. ماشین هایی که از سیستم ردیابی استفاده نمی کنند، امکان گم کردن مسیر اصلی را دارند. رانندگان هر میزان هم که با تجربه باشند، ممکن است در تشخیص مسیر دچار اشتباه شوند و این گم کردن مسیر، مدت زمان سفر را افزایش داده و این افزایش زمان سفر بر کیفیت بار اثر منفی دارد و همچنین باعث هدر رفت انرژی می شود.

3.کنترل سرعت و  عملکرد راننده

ردیاب های صادراتی علاوه بر اینکه موقعیت دستگاه را ردیابی می کنند، با سنجش موقعیت و شرایط توقف ها و میزان پیشروی مسیر می توانند سرعت وسیله نقلیه و عملکرد راننده را بررسی کنند. با توجه به اینکه توقف های بیش از اندازه می تواند بر کیفیت بار اثر منفی بگذارد و یا باعث فساد آن ها شود، این کنترل سرعت به صادرکنندگان این امکان را می دهد تا با بررسی مشکلات عملکرد راننده، از  این اتفاق جلوگیری کنید.

همچنین در مسیرهای زمینی امکان تصادف ماشین بسیار بالاست که با اطلاع به موقع از این حادثه می توان از خسارت های سنگین جلوگیری کرد و همچنین از جان راننده نیز محافظت کرد.

4.کسب رضایت خریدار

پیدا کردن خریدار در این بازار رقابتی، کاری بسیار سخت و هزینه بر است، درنتیجه برای حفظ مشتری باید رضایت و اعتماد کامل آن ها را کسب کرد و مشتری را تبدیل به یک مشتری دائمی کرد. بنابراین اگر بار در زمان معین و با کیفیت مورد نظر به دست خریدار نرسد، این اتفاق باعث از بین رفتن اعتماد و رضایت مشتری می شود و در نتیجه هزینه زیادی بر روی دست شرکت ها خواهد گذاشت.

جلوگیری از سرقت بار

5.جلوگیری از سرقت بار

محصولاتی مانند داروها و همچنین محموله های میوه و … به دلیل ارزش بالا، امکان به سرقت رفتن آن ها در طی مسیر بالاست. این سرقت می تواند ضرر بالایی را برای شرکت های صادراتی و ناوگان های حمل و نقل دربرداشته باشد. حتی در صورت بیمه بودن بار، پرداخت خسارت توسط بیمه، پروسه ای بسیار طولانی و پیچیده است و همه خسارت نیز پوشش داده نمی شود.

بنابراین ردیاب متصل بر بار می تواند هر گونه خروج از مسیری را سریعا تشخیص داده و به افراد هشدار لازم را می دهد و به دلیل اینکه ردیاب درون محفظه قرار داده می شود، به راحتی برای سارقین قابل تشخیص نیست و شما با هشدار به موقع می توانید موقعیت را به گشت های منطقه اطلاع داده و از بار، وسیله نقلیه و جان راننده خود محافظت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به فواید ردیابی آنلاین اشاره کردیم و مشاهده کردیم که با وجود یک ردیاب یا ترموگراف آنلاین که مجهز به سنسور دما و رطوبت است، چگونه می توان از مشکلات متفاوتی همچون فساد و افت کیفیت بار، از دست دادن مشتری دائمی، سرقت و انحراف از مسیر جلوگیری کرد. مهم ترین ویژگی ردیابی آنلاین برای محصولات حساس، جلوگیری از فساد آن هاست و با وجود یک ترموگراف ردیاب که به صورت آنلاین اطلاعات را ارسال می کند، می توان این مشکل را برطرف کرد.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.