شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
صادرات محصولات کشاورزی

بایدهای صادرات محصولات کشاورزی کدام است؟

صادرات محصولات کشاورزی همواره با حساسیت های بالا و قوانین سخت گیرانه همراه بوده است. به دلیل اینکه محصولات کشاورزی با سلامت افراد در ارتباط است، رعایت همه نکات و قوانین موجود بسیار ضروری است. عدم رعایت این قوانین و استانداردهای موجود می تواند بر سلامت محصولات تاثیرات منفی زیادی بگذارد. محصولات کشاورزی به دمای بالا حساس هستند و با افزایش دما، رو به فساد می گذارند. همچنین کمبود رطوبت می تواند به افت کیفیت و خرابی آن ها منجر شود. کیفیت پایین این محصولات در تحویل به خریدار نهایی نیز می تواند باعث از دست دادن اعتماد خریدار شود و بازسازی اعتماد دوباره مشتریان کار آسانی نخواهد بود. با توجه به موارد ذکر شده رعایت قوانین و استانداردهای موجود برای حفظ کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی ضروری و حیاتی است. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکاتی ضروری در خصوص صادرات محصولات کشاورزی بیشتر آشنا شوید.

نکات مهم صادرات محصولات کشاورزی

نکات مهم صادرات محصولات کشاورزی

جدا سازی محصولات

یکی از نکات مهم برای جلوگیری از خرابی محصولات کشاورزی، جداسازی آن ها در حین حمل است. برخی از میوه ها مانند انبه، اتیلن تولید می کنند و نباید با میوه های دیگر که به اتلین حساس هستند، حمل شوند. محصولاتی مانند خیار، کاهو و کرفس با قرار گرفتن در معرض اتلین، تغییر رنگ داده و خراب می شوند. برای جلوگیری از این مشکل باید ورق های پرمنگنات پتاسیم استفاده کرد که از جذب اتیلن توسط محصولات جلوگیری می کند.

همچنین محصولاتی که بودار هستند نباید با محصولات که جاذب بود هستند با همدیگر حمل شوند. محصولات غذایی مانند انواع میوه و سبزیجات نباید با محصولات غیرغذایی بارگیری و حمل شوند.

وسایل نقلیه مناسب

محصولات کشاورزی حساسیت زیادی به دمای بالا دارند و باید در دمای کنترل شده جابه جا شوند. حمل این محصولات عموما با کانتینرهای یخچالی و کامیون های یخچالدار انجام می شود. سیستم سرمایشی این وسایل باید هوشمند و به روز باشد. همچنین مشکلات موجود در سیستم سرمایشی اتاق یا کانتینر یخچالی باید قبل از بارگیری برطرف شود. همچنین معاینه فنی وسیله نقلیه باید به صورت دوره ای انجام شود.

کنترل دما و رطوبت

محصولات کشاورزی باید به صورت تازه جابه جا شوند و نباید در معرض دمای بالا یا دمای بسیار پایین قرار بگیرند. بسیاری از این محصولات باید در دمای 1 الی 3 درجه سانتی گراد نگهداری و حمل شوند. خارج شدن از محدوده دمایی مجاز می تواند به فساد بار منجر شود و یا از کیفیت محصولات بکاهد. همچنین این محصولات باید در محیطی با رطوبت نسبتا بالا باشند و کاهش رطوبت، اثرات منفی بر کیفیتشان دارد. بنابراین کنترل و نظارت بر دمای بار از راه دور بسیار مهم و ضروری است. این نظارت با دستگاه ترموگراف هوشمند قابل انجام است. ترموگراف آنلاین درون کانتینر یا یخچال کامیون قرار داده می شود و دما و رطوبت محیط را اندازه گیری کرده و اطلاعات را از راه دور به صورت آنلاین برای صادرکنندگان ارسال می کند. اگر دما و رطوبت از محدوده مجاز خارج شود، سیستم هشدار دستگاه فعال شده و با اطلاع رسانی به موقع و بررسی مشکل، برای رفع آن اقدام می شود و از فساد محصولات جلوگیری می کند.

بارگیری مناسب میوه

بارگیری مناسب

بسیاری از محصولات کشاورزی باید با دقت بالایی بارگیری شوند و این کار باید توسط افراد آموزش دیده انجام شود تا صدمه ای به بار وارد نشود. همچنین برای سهولت و آسیب ندیدن بار باید پالت ها را به ترتیب بزرگ به کوچک روی هم قرار داد و در جای خود ثابت کرد.

کنترل زمان سفر

محصولات کشاورزی، عموما عمر کوتاهی دارند. بنابراین اگر مدت زمان حمل کالا طولانی شود، خطر از بین رفتن محصولات وجود دارد. با توجه به این امر استفاده از ابزاری مانند ردیاب برای کنترل مدت زمان سفر و عملکرد راننده ضروری است. همچنین در مسیرهای طولانی باید از ترموگراف که قابلیت با قابلیت ردیابی همانند ترموگراف ویراترکر استفاده کرد که دما و رطوبت در مسیر را به صورت مستمر بررسی کند تا در صورت لزوم و خروج از محدوده دمایی ورطوبتی سریعا مشکل برطرف شود.

بسته بندی مناسب میوه

بسته بندی مناسب

یکی از مهم ترین عوامل در حفظ کیفیت محصولات کشاورزی، بسته بندی مناسب است. حمل محصولات کشاورزی در بسته بندی هایی با کیفیت نامناسب منجر به کاهش کیفیت و آسیب دیدگی آن ها می شود. بسته بندی باید به صورتی انجام شود که، تحت فشار، رطوبت و ضربه در حین انبارداری، بارگیری و جابه جایی از آسیب به محصول جلوگیری کند.

سخن پایانی

محصولات کشاورزی در دسته کالاهای ضروری و پر مصرف در جهان به حساب می آید. این محصولات عمر کوتاهی دارند و چرخه زمانی عمر آن ها به محض تولید شروع به حرکت می کند. دما و رطوبت نیز دو عامل دیگری هستند، که باید در حین حمل کنترل شوند. برای کنترل این موارد باید از ابزارهای کنترلی مانند ترموگراف و وسایل نقلیه با سیستم سرمایشی مناسب استفاده شود. همچنین آموزش کارکنان در طی این زنجیره باید جدی گرفته شود تا از مشکلات بارگیری نامناسب جلوگیری شود. بسته بندی این محصولات نیز باید به صورت اصولی انجام پذیرد.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.