شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
معرفی ردیاب کامیون

معرفی بهترین ردیاب کامیون

ردیاب کامیون یک دستگاه کوچک اما کارآمد برای حفظ محموله و ماشین حمل بار در مسیرهای درون و برون شهری است. به ویژه مسیرهایی که طولانی است و بار شما چند روز در سفر خواهد بود. امروزه بیشترین نگرانی مالکین خودروهای سنگین و کارخانه‌ها و شرکت‌ها که مواد غذایی، دارویی، پزشکی، شیمیایی، سنگ و مصالح ساختمانی و…را به مقاصد دور ارسال می‌کنند، سرقت و تاخیر در رسیدن محموله است. داروها، مواد غذایی و گل و گیاه جزو محموله‌هایی هستند که باید به سرعت ارسال شوند. به عنوان مثال حداکثر مدت زمان ارسال دارو، 24 ساعت است. به همین دلیل ردیاب کامیون و کانتینر، برای تمامی شرکت‌ها و کارخانه‌ها الزامی است.

مزایای استفاده از ردیاب کامیون

مالکین خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل بار، کارخانه‌ها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان با نصب ردیاب بر روی وسایل نقلیه خود، بر رفتار رانندگان و سلامت کالاهای خود نظارت دارند. گاهی برخی از سفرها طولانی است مانند مسیرهای شمال به جنوب یا شرق به غرب که راننده چند روز باید در حرکت باشد و مسیرها عموما بیابانی و خلوت است. به ویژه این که گاهی مسیر حرکت کامیون‌ها و کانتینرهای حمل بار از مسیر جاده خودروهای عمومی دور است و امکان به سرقت رفتن محموله زیاد است. برخی کامیون و کانتینرها حامل بار شیمیایی، خطرناک و آتش‌زا هستند و باید حتما در روز حرکت و در شب اتراق کنند و از یک میزان سرعت، بالاتر نروند. برخی بارها، مواد غذایی فاسد شدنی مانند لبنیات و گوشت هستند یا داروهای حساس به تغییر دما و یا خون و فرآورده‌های خونی که باید هر چه سریع‌تر به مقصد برسند و از بین رفتن‌شان، خسارت‌های زیادی به بار می‌آورد. در ادامه به چند کاربرد ردیاب خودروهای سنگین می‌پردازیم:

1-موقعیت‌یابی دقیق

حتی در مسیرهای دورافتاده هم می‌توانید مکان دقیق کامیون حمل بار را ردیابی کنید. این ردیاب به سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی پی اس متصل است.

2-اخطار

ردیاب در موارد مختلفی به مالک کامیون و راننده آن اخطارهای لازم را می‌دهد. اگر راننده از سرعت تعریف شده و مجاز خود، تخلف کند یا زمانی که در زمان تعریف نشده، حرکت کند. مثلا بار شیمیایی و منفجره دارد اما در شب رانندگی می‌کند. همچنین در صورت باز بودن درهای کامیون، تصادف، کم شدن باتری ردیاب، جدا شدن ردیاب از کامیون، خارج شدن از مسیر اصلی،نقص فنی ماشین، به سرعت گزارش می‌دهد.

3-نحوه گزارش

می‌توانید با ورود به اپلیکیشن ردیاب، گزارش لحظه به لحظه از مکان حرکت و توقف کامیون در مسیر داشته باشید. حتی می‌توانید گزارش‌ها را به صورت پیامک هم دریافت کنید اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید.

4-نصب آسان

ردیاب‌ هر چه کوچک‌تر باشد و بدون سیم‌کشی، راحت‌تر نصب می‌شود و از دسترس سارقین هم در امان خواهد بود. در این صورت اگر کامیون به سرقت برود به سرعت می‌توانید اقدام کنید و به پلیس منطقه‌ای که ماشین در آن به سرقت رفته، اطلاع دهید.

5-ضدآب، گرد و غبار و ضربه

6-استفاده از هر نوع سیم کارت

از هر سیم کارتی می‌توانید برای ردیاب کامیون استفاده کنید. رایتل، ایرانسل و همراه اول. اگر یکی از سیم‌کارت‌ها دچار مشکل شود، می‌توانید از سیم کارت دیگر استفاده کنید.

7-جلوگیری از سرقت

مهم‌ترین دلیل استفاده از ردیاب خودرو، حفاظت از محموله و خودرو در برابر سارقین جاده است. این موقعیت‌یاب همچنین برای رانندگان هم خوب است. چرا که در صورت بروز مشکل می‌توانند اثبات کنند که در سرقت بار، دست نداشته‌اند.

8-حفظ جان راننده

ردیاب مانند یک نگهبان، مراقب بار، کامیون، راننده و دیگر افراد حاضر در مسیر است. نقص فنی خودرو را گزارش می‌دهد. دکمه کمک اظطراری دارد و سرعت غیرمجاز را به راننده اخطار می‌دهد.

9-عدم نگرانی مشتری

مشتریان هم در مقصد می‌توانند بدون نگرانی، از موقعیت و حرکت بار خود مطلع باشند.

انواع ردیاب کامیون

دو مدل ردیاب ماشین سنگین در بازار است که با توجه به نوع محموله و نیاز و بودجه‌تان می‌توانید خریداری کنید. البته اگر هزینه خوبی درباره ردیاب‌ها خرج کنید، اصلا ضرر نکرده‌اید. چرا که خسارت سرقت و دزدی بار و کامیون چندین برابر قیمت ردیاب است.

1-ردیاب با سیم

به برق خودرو متصل می‌شود. نیازی به شارژ ندارد اما به دلیل سیم‌کشی، ممکن است به راحتی توسط سارقین پیدا شود.

2-ردیاب بی‌سیم، مغناطیسی یا آهنربایی

ردیاب خودروی مغناطیسی، بهترین گزینه برای محموله‌هایی است که به مسیرهای جاده‌ای طولانی فرستاده می‌شوند. به راحتی قابل پنهان کردن است. شارژ طولانی مدت دارد و با مگنت قوی به خودرو متصل می‌شود و به راحتی قابل جدا شدن نیست.

برندهای ردیاب خودرو

برای خرید ردیاب کامیون، دست شما برای انتخاب باز است. تمام این برندها، قابلیت موقعیت‌یابی دارند و در صورت بروز حادثه، گزارش و اخطار می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود یک برند را انتخاب کنید. البته قبل از خرید به میزان کارایی و دقت ثبت هر کدام از این ‌ردیاب‌ها دقت کنید. بهترین ردیاب کامیون ردیابی است که میزان خطای کم‌تری در ثبت  گزارش موقعیت مکانی خودرو داشته باشد:

  • AMERICALOC
  • MOTOSAFETY
  • Bouncie
  • Amcrest
  • Accutracking
  • Optimu
  • LandAirSea

سخن پایانی

برای تمام کسانی که محموله‌های گرانبهای خود را به مسیرهای طولانی می‌فرستند، همیشه این نگرانی وجود دارد که بار صحیح و سالم و به موقع به دست مشتری برسد. جاده‌های حمل بار عموما از مسیر خودروهای عمومی، جدا هستند و تردد کم‌تری در آن‌ها است. همچنین ممکن است برخی از رانندگان وسایل نقلیه حمل بار، در مسیر، تعلل کنند، از جاده دیگری خارج از مسیر اصلی، عبور کنند یا سرعت مجاز را رعایت نکنند. برای همین ردیاب کامیون، مانند یک پلیس جاده، بار را تا مقصد اسکورت می‌کند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.