شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
راهنمای استفاده از دیتالاگر دامپزشکی دما

معرفی دیتالاگر دامپزشکی دما

اگر در بخش دامپزشکی مشغول به فعالیت هستید حتما با دیتالاگر دامپزشکی دما آشنایی دارید. این دستگاه با بررسی میزان دما و رطوبت محیط های پرورش دام و طیور، کشتارگاه ها و کلینیک های پزشکی حیوانات میزان مرگ و میر و تلفات در این بخش را کاهش می دهد.

دراین مقاله به بررسی دیتالاگر یا ترموگراف دمای دامپزشکی می پردازیم.

دیتالاگر چیست؟

دیتالاگرها دستگاه های الکترونیکی هستند که به طور خودکار پارامترهای محیطی را در طول زمان، نظارت و ثبت می کنند و امکان اندازه گیری، مستندسازی، تجزیه و تحلیل و اعتبارسنجی را فراهم می کنند.

ثبت داده ها را می توان به صورت دستی با مشاهده مداوم انسان انجام داد. یک مثال از این ممکن است ثبت تغییرات دما در طول یک ساعت در یک اتاق با گرمایش مرکزی با استفاده از تایمر، دماسنج، خودکار و کاغذ باشد. با این حال، استفاده از دیتالاگر الکترونیکی بسیار مؤثرتر، دقیق تر و قابل اعتمادتر از خواندن دوره ای دستی است. این کار تمام ابزارهای ذکر شده در بالا را انجام می دهد و در زمان و هزینه صرفه جویی می کند.

دیتالاگرها اساساً مبتنی بر پردازنده‌های دیجیتال هستند و معمولاً شبیه به یک جعبه کوچک قابل حمل با باتری، سیم، حافظه داخلی، حسگرها و یک ماژول قابل برنامه‌ریزی هستند.

نیاز به دیتالاگر به تعداد نقاط اندازه گیری شما یا تعداد حسگرهایی که می خواهید به آن متصل شوید بستگی دارد.

مدت زمان ثبت داده ها به دو پارامتر بستگی دارد – پشتیبان گیری برق از دیتالاگر و ظرفیت حافظه آن. در حالی که اکثر دیتالاگرها دارای طول عمر و دوام بالایی هستند، آنها سالها به کار خود ادامه می دهند. در حالی که تعداد کمی از آنها فقط برای مدت زمان کوتاه تری کار می کنند.

برخی از دیتالاگرها طوری برنامه ریزی شده اند که پس از پر شدن حافظه، داده ها را دوباره بنویسند، در حالی که برخی از آنها پس از پر شدن حافظه، ثبت اطلاعات را متوقف می کنند.

ثبت‌کننده‌های داده یک هشدار اضطراری از طریق پیامک یا ایمیل ارسال می‌کنند.

چند دیتالاگر دیگر وجود دارد که با LED های داخلی، آلارم یا زنگ هشدار ارائه می شوند تا در مواقع اضطراری به افراد محلی هشدار دهند.

ترموگراف چگونه داده ها را بازیابی می کند؟

در منطقه‌ای با سرویس GSM/GPRS، داده‌های ثبت‌کننده داده خودکار را می‌توان از راه دور به رایانه شخصی در یک مکان مرکزی منتقل کرد. کاربر باید برای هر دیتالاگر یک سیم کارت داده ترتیب دهد.

داده‌های ثبت‌شده از دیتالاگر مستقیماً در لپ‌تاپ/کامپیوتر دانلود می‌شوند. همچنین می‌توان داده‌ها را با استفاده از درایو قلم USB یا از طریق اینترنت از لپ‌تاپ به رایانه یا سرور مرکزی منتقل کرد.

دیتالاگر دامپزشکی دما

حیوانات نمی توانند به ما درباره محیط نگهداری شان چیزی بگویند اما ما می توانیم با یک دیتالاگر ترموگراف دامپزشکی دما، متوجه شویم دچار مشکل هستند یا خیر.

  • راه آسان برای محافظت از حیوانات

در کلینیک های حیوانات خانگی، دامپزشکی ها، کشتارگاه ها و زمان حمل و نقل حیوانات استفاده از یک دیتالاگر یا ترموگراف دما و رطوبت بسیار ضروری است.

به این دلیل که میزان دمای دام و طیوری که مصرف انسانی دارند باید در یک محدوده دمایی مشخص باقی بماند تا گوشتی که تهیه می شود از نظر سلامت و بهداشت قابل استفاده باشد.

همچنین در مراکز نگه داری حیوانات خانگی یکی از راه های حفظ سلامت حیوانات، ثابت نگه داشتن میزان دمای محل نگه داری آن هاست.

این دستگاه به سادگی قادر به ارائه هشدارهای بلادرنگ در صورت قطع برق یا خرابی تجهیزات در ساعات کاری و خارج از آن است.

نه تنها یک سیستم بی‌سیم می‌تواند موجودی را از هدر رفتن نجات دهد، بلکه بررسی‌های دستی منظمی که در سراسر کشور انجام می‌شود حذف می‌شود و کارکنان را آزاد می‌کند تا روی مراقبت‌های حیاتی از حیوانات بیمار تمرکز کنند.

  • گوشت سالم

تلفات دام و طیور در حین حمل و نقل یا در انبارهای نگهداری قبل از ذبح به ویژه در فصل های گرم سال، یک دغدغه مهم برای تولیدکنندگان گوشت است.

دمای بالای محیط همراه با رطوبت بالا یکی از مهم ترین شرایط محیطی است که در مرگ و میر در حین حمل و نقل در بازار دام و طیوری که برای کشتار قرار دارند، نقش دارد.

دمای پایین همچنین می تواند منجر به افزایش مرگ و میر در حین حمل و نقل دام و طیور بازار شود. سایر شرایط حین حمل و نقل که بر مرگ و میر و مرگ و میر حیوانات اهلی تأثیر می گذارد شامل طول سفر، تراکم دام روی تریلر، نوع تریلر، میزان و وضعیت بستر و زمان انتظار در کشتارگاه است.

  • ثبت دما و رطوبت در داروخانه دامپزشکی

سومین دلیل استفاده از دیتالاگر یا ترموگراف، در داروخانه های بخش دامپزشکی و کلینیک های حیوانات خانگی است.

همچنین هنگام حمل و نقل داروها باید میزان دما و رطوبت آن ثابت بماند.

 معرفی دیتالاگر دامپزشکی دما

برای حمل و نقل دام و طیور و همچنین داروهای این بخش، می توانید از ترموگراف دما و رطوبتی استفاده کنید که دارای ردیاب و موقعیت یاب است.

دیتالاگر ویراترکر این قابلیت را دارد که به طور آنلاین میزان دما و رطوبت فضای کامیون حمل دام یا داروهای بخش دامپزشکی را گزارش دهد. همچنین می تواند موقعیت مکانی آن را نیز گزارش دهد تا با کم ترین میزان تلفات بار به مقصد برسد.

از دیگر ویژگی های ترموگراف ویراترکر می توان به این مواد اشاره کرد:

  • تنظیم زمان گزارش دهی از 15 دقیقه تا 24 ساعت
  • امکان گزارش دهی به صورت اس ام اس
  • امکان شارژ اینترنت سیم کارت از طریق کیف پول مجازی ویراترکر
  • امکان شارژ جهت اس ام اس های گزارش دهی
  • نظارت بر عملکرد راننده در طی مسیر
  • اخطار به موقع در صورت تغییر میزان دما و رطوبت

جمع بندی

دیتالاگر دامپزشکی دما یک وسیله کاربردی جهت نظارت بر بخش دامپزشکی و کشتارگاه های دام و طیور است. استفاده از این وسیله کوچک و حفظ سلامت دام و طیور یک گام اساسی و مهم به منظور تولید و فروش گوشت سالم در جامعه است. اگر درباره ترموگراف ویراترکر سوالی دارید شماره خود را کامنت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به سوالات شما پاسخ دهند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.