شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

طی چند سال گذشته ترموگراف‌ها به عنوان یک ابزار کاربردی برای حفظ سلامت کالا و بررسی دمای محیط مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ترموگراف‌ها ابزاری برای تشخیص دقیق مقدار دما و رطوبت محیط هستند. بررسی دمای محیط با کمک سنسورهای داخلی ترموگراف انجام می‌گیرند. 

این سنسورها نسبت به تغییرات دما واکنش نشان داده و مقدار دقیق رطوبت یا دما را روی دستگاه ترموگراف به نمایش می‌گذارند. استفاده از دستگاه ترموگراف برای بسیاری از کسب و کارهای تجاری الزامی است و ریسک استفاده نکردن از ترموگراف می تواند بسیار بالا و غیر منطقی است. اگر می‌خواهید بدانید چرا ترموگراف یک ابزار مناسب برای حفظ سلامت محصولات و کالا است، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله را مطالعه کنید. 

دلیل استفاده از ترموگراف ویراترکر

چرا باید از ترموگراف استفاده کنیم؟

 شاید به ذهن شما برسد که چرا ترموگراف برای صنایع با اهمیت است. دلایل مختلفی برای استفاده از دستگاه ترموگراف وجود دارد. در گذشته توجه چندانی به استفاده از دستگاه ترموگراف برای انبارهای مواد غذایی یا کشتی‌های حمل و نقل نمی‌شد. به همین دلیل بسیاری از مواد غذایی فاسد شده و دیگر قابل استفاده نبودند.

به مرور زمان دستگاه‌هایی برای بررسی مقدار دما و رطوبت محیط طراحی شدند که به کسب و کارها کمک می‌کردند تا محصولاتی مثل مواد غذایی و داروها را سالم نگه دارند. امروزه دستگاه‌های ترموگراف به عنوان یکی از ابزارهای ضروری در مراکزی مثل سردخانه‌ها، گلخانه‌ها یا انبارهای مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه دلایل استفاده از دستگاه ترموگراف را به طور کامل برای شما بیان می‌کنیم و ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف را بازگو کرده ایم:

حفظ سلامت مواد غذایی در سردخانه و در ماشین حمل و نقل

حفظ سلامت مواد غذایی 

یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از دستگاه ترموگراف حفظ سلامت مواد غذایی است. بسیاری از مواد غذایی به تغییرات دمایی واکنش نشان می‌دهند. به عنوان مثال، افزایش شدید دما باعث فاسد شدن مواد غذایی می‌شود. انتقال مواد غذایی مثل گوشت یا مرغ از یک کشور به کشور دیگر کار راحتی نیست. 

گاهی اوقات لازم است این مواد غذایی به کمک کانتینرهای حمل و نقل تا مرزهای دریایی منتقل شود. سپس باید مواد غذایی را به کشتی‌های حمل و نقل انتقال داد. به همین دلیل ممکن است مواد غذایی برای مدت چند روز یا چند هفته درون کشتی‌های حمل و نقل قرار بگیرند. این موضوع احتمال فاسد شدن مواد غذایی را افزایش خواهد داد.

 علاوه بر این، کاهش شدید دما نیز بر کیفیت و سلامت مواد غذایی موثر است. سلامت بسیاری از مواد غذایی در محیط‌های خیلی سرد به خطر می‌افتد. به عنوان مثال، سبزیجات و میوه باید در دمای متعادل قرار بگیرند. کاهش شدید دما باعث خشک شدن آنها خواهد شد. به کمک دستگاه ترموگراف می‌توان در هر لحظه وضعیت محیط نگهداری مواد غذایی را بررسی کرد. بنابراین اگر بار فاسد شدنی دارید، بهتر است که از دستگاه ترموگراف استفاده کنید و ریسک استفاده نکردن از ترموگراف را به جان نخرید.

انتقال مواد غذایی فاسد شدنی با کامیون های یخچال دار

انتقال بار با شرایط خاص 

برخی از محصولات برای سالم ماندن نیاز به دما و رطوبت خاصی دارند. به عنوان مثال، محل نگهداری داروها اهمیت بسیار زیادی دارد. زمانی که شما دارو خریداری می‌کنید، می‌توانید روی جعبه آن عبارت «لطفا در جای خشک و خنک نگهداری شود» را ببینید. این موضوع نشان می‌دهد مواد دارویی تا حد زیادی به افزایش و کاهش دما حساس هستند. همچنین رطوبت نیز بر کیفیت و عملکرد داروها موثر است. با توجه به اینکه داروها به صورت موضعی یا خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حفظ سلامت آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. انبارهای نگهداری مواد دارویی یا کشتی‌های حمل و نقل محصولات دارویی، باید حتما از دستگاه ترموگراف برای بررسی دقیق دما و رطوبت محیط استفاده کنند.

 به عنوان مثال، اگر دمای لازم برای نگهداری دارو ۲۵ درجه سانتیگراد است، دستگاه ترموگراف باید در محدوده ۲۴ تا ۲۵ درجه قرار بگیرد. در صورتی که دما از این مقدار کمتر یا بیشتر شود، باید محل نگهداری داروها را تعویض کرد. البته موضوع فقط مختص به داروها نیست. بسیاری از محصولات دیگر نسبت به مقدار دقیق دما و رطوبت حساس هستند. 

ایجاد محیطی مناسب برای عموم

یکی از دلایل دیگری که باید شده است استفاده از دستگاه ترموگراف تا این اندازه محبوب باشد، ایجاد محیط مناسب برای عموم است. به عنوان مثال، لازم است در مراکز اداری یا کتابخانه‌ها از دستگاه ترموگراف برای بررسی مقدار دما و رطوبت محیط استفاده کرد. البته بسیاری از مراکز به نصب دستگاه تهویه بسنده می‌کنند و دستگاه ترموگراف را مورد استفاده قرار نمی‌دهند. اما استفاده از این دستگاه در مراکز عمومی کاملاً الزامی است. به عنوان مثال، در آزمایشگاه‌ها باید از دستگاه ترموگراف برای اندازه گیری دما و رطوبت استفاده کرد.

چرا که بسیاری از مواد شیمیایی نسبت به افزایش یا کاهش دما حساس هستند. به عنوان مثال، برخی از مواد شیمیایی می‌توانند با افزایش دما منفجر شوند. به طور کل فضای داخلی آزمایشگاه باید همواره خشک و خنک باشد. محیط دیگری که برای اندازه گیری دما و رطوبت به دستگاه ترموگراف نیاز دارد، گلخانه‌ است. گل‌ها نیز دقیقاً مانند مواد شیمیایی به تغییرات دمایی واکنش نشان می‌دهند. نصب دستگاه ترموگراف در گلخانه‌ها تاثیر بسیار زیادی بر رشد گیاهان خواهد داشت. 

چه زمانی باید از ترموگراف استفاده کنیم؟

چه زمانی باید از ترموگراف استفاده کنیم؟

امروز بسیاری از مراکز تجاری، خرید دستگاه ترموگراف را یک مسئله مهم و الزامی می‌دانند. همانطور که گفته شد، دستگاه ترموگراف قادر است سلامتی مواد غذایی و مواد دارویی را حفظ کند. بنابراین زمانی که محصولات نسبت به تغییرات دما حساس باشند، باید از دستگاه ترموگراف استفاده کرد. صادرات و واردات کالا برای همه کشورها حائز اهمیت است. بسیاری از محصولات تجاری همه روزه از کشوری به کشورهای دیگر منتقل می‌شوند. انتقال این محصولات یا کالاهای تجاری هزینه‌های بسیار زیادی دارد. 

بنابراین در مقابل هزینه‌های گزاف صادرات کالا، استفاده از دستگاه ترموگراف برای محافظت کالا در برابر آسیب و فاسد شدن یک انتخاب کاملاً ضروری است. به عنوان مثال، روزانه چندین تن مواد غذایی مثل گوشت، مرغ یا برنج از کشوری به کشورهای دیگر صادر می‌شود. در صورتی که به دمای محیط نگهداری محصولات توجهی نشود، ممکن است مواد غذایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن فاسد شده و آسیب ببینند.

 فاسد شدن مواد غذایی به طور کل فرایند صادرات و واردات را مختل می‌کند. در این حالت باید تمامی مواد غذایی به کشور مبدا بازگردانده شود. برای اینکه از بروز چنین خطری جلوگیری شود، باید از دستگاه ترموگراف استفاده کرد. 

ترموگراف ویراترکر با قیمتی رقابتی

مقایسه قیمت های ترموگراف ایرانی و خارجی

قیمت دستگاه‌های ترموگراف ایرانی و خارجی کاملاً با یکدیگر متفاوت است. بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند از دستگاه‌های ترموگراف خارجی استفاده کنند. چرا که تصور می‌کنند این دستگاه‌ها کیفیت و دقت بالاتری برای اندازه گیری دما و رطوبت دارند. 

در حالیکه کشور ایران در زمینه تولید ترموگراف قدم‌های بسیار بزرگی برداشته است. امروزه برندهای معتبری مانند ویرا ترکر وارد بازار شده و در مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. در ادامه قیمت تمام ارزهای خارجی و داخلی را به همراه امکانات بررسی می‌کنیم.  

قیمت ترموگراف های خارجی 

ترموگراف‌های خارجی بسیار متنوع هستند. هر کدام از برندهای ترموگراف، قیمت مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال، ترموگراف (promotion china factory) یکی از انواع دستگاه‌های ترموگراف خارجی است که قیمت خرید آن تقریباً بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو است. این دستگاه با کمک باتری لیتیوم یون قابل شارژ ساخته شده است. ترموگراف مورد نظر دارای صفحه نمایش و طراحی کاربر پسند بوده و همچنین قابلیت سازگاری با سیستم عامل اندروید را دارد.

 همچنین به راحتی شارژ شده و محدوده اندازه گیری دمای آن بین منفی ۲۰ تا منفی ۴۰۰ درجه سانتی گراد است. ترموگراف(promotion) همچنین دارای هشدار بوده و نسبت به حداقل و حداکثر دما حساسیت نشان می‌دهد. نوع دیگر ترموگراف یکبار مصرف usb با قابلیت ثبت دیتا به صورت pdf است که قیمتی بین ۴ تا ۵ یورو دارد. از این دستگاه عموماً برای اندازه گیری و ذخیره‌سازی دمای محیط نگهداری مواد غذایی و مواد شیمیایی استفاده می‌شود. 

این دستگاه ترموگراف قابلیت اتصال به usb را داشته و تمامی داده‌ها را ضبط و نگهداری می‌کند. خرید این دستگاه‌ها با توجه به اینکه محصولاتی کاملا مشابه در کشور ایران موجود است، به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. در ادامه قیمت ترموگراف داخلی را برای شما بازگو می‌کنیم. 

قیمت ترموگراف داخلی 

تعداد ترموگراف‌های داخلی بسیار زیاد است. اما یکی از بهترین برندها، ترموگراف ویراترکر است. این دستگاه ترموگراف اختصاصاً برای اندازه گیری دما هنگام صادرات و واردات مواد غذایی و مواد دارویی طراحی شده است. ترموگراف ویراترکر بر اساس دو ویژگی دستگاه ردیاب و ترموگراف دما و رطوبت طراحی شده است.

 این دستگاه به صورت آنلاین می‌تواند وضعیت دما و رطوبت کالا را بررسی کرده و در هر لحظه با کمک فناوری جی پی اس و سنسورهای سنجش دما، اطلاعات را برای مرکز کنترل ارسال کند. بنابراین با کمک ترموگراف ویرا ترکر، دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای نظارت نخواهد بود. این ابزار به شکل دقیقی موقعیت ماشین حمل و نقل را ردیابی می‌کند. ترموگراف ویرا ترکر نیازی به سیم ندارد و به صورت یک ماهه یا ۳ ماهه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 این دستگاه زمانی که آنتن وجود نداشته باشد، تمامی اطلاعات را ذخیره می‌کند. سپس بعد از اینکه ماشین حمل و نقل به یک منطقه مناسب رسید، اطلاعات ذخیره شده را ارسال می‌کند. قیمت ترموگراف ویراترکر متغیر بوده و تقریباً بین ۱ میلیون تا یک میلیون و دویست تومان است. 

کاهش ریسک های حمل و نقل کالا با استفاده از ترموگراف

ریسک‌ های حمل و نقل کالا بدون استفاده از ترموگراف

حمل و نقل کالا بدون استفاده از دستگاه ترموگراف خطرات بسیار زیادی دارد. اگر شما از همان ابتدا هزینه ناچیزی برای دستگاه ترموگراف پرداخت کنید، دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف بابت خسارت وارده به کالا یا محصولات نخواهید بود. دستگاه ترموگراف قادر است محیط نگهداری کالا را متعادل نگه دارد و دما یا رطوبت را به صورت لحظه‌ای برای مرکز کنترل ارسال کند. در نتیجه اگر شما از این دستگاه برای جابجایی کالای محصولات استفاده نکنید، ممکن است مواد غذایی و مواد شیمیایی به سرعت فاسد شده و آسیب ببیند. بنابراین ریسک استفاده نکردن از ترموگراف بسیار بالاست.

در این حالت دیگر کشور مقصد محصولات را از شما خریداری نخواهد کرد و باید تمامی کالاها به کشور بازگردانده شود. علاوه بر این، معمولا بعد از اینکه کالا یا محصولات به کشور مقصد می‌رسد، کارشناسان وضعیت سلامت محصولات را بررسی می‌کنند. شما باید مدارک مستندی مبنی بر سلامت کالا به کارشناسان ارائه دهید. 

دستگاه ترموگراف بهترین مدرک برای متعادل بودن دما و محیط نگهداری محصولات است. جدا از خسارت مربوط به از بین رفتن کالا، هزینه‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، هزینه‌های مربوط به ماشین حمل و نقل و هزینه‌های مربوط به دریافت مجوز نیز بسیار زیاد است. 

جلوگیری از خسارت به کالاهای فاسد شدنی در حین صادرات

جلوگیری از خسارت به کالاهای فاسدشدنی صادراتی

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کالاهای فاسد شدنی صادراتی وجود دارد. محصولات صادراتی فاسدشدنی بسیار متنوع هستند و می‌توان از روش‌های مختلفی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به آنها استفاده کرد که در ادامه برای شما بیان می‌شود: 

تجهیزات ایزوترمال

یکی از بهترین ابزارها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات فاسد شدنی صادراتی، استفاده از تجهیزات ایزوترمال است. این تجهیزات فضاهایی شامل دیوار سقف و کف هستند که مانع از انتقال دما و رطوبت محیط بیرون با محیط داخل می‌شوند. محصولات و کالاها می‌توانند برای مدتی درون این تجهیزات قرار بگیرند و کاملا سالم بمانند. تجهیزات ایزوترمال از سیستم سرمایشی و گرمایشی استفاده نمی‌کنند و صرفاً با جلوگیری از انتقال حرارت و دما، از آسیب رسیدن یا فاسد شدن محصولات جلوگیری می‌کنند.

تجهیزات یخچالدار و فریز

این تجهیزات دارای سیستم‌های سرمایشی هستند و برای نگهداری محصولات یا کالا در دمای پایین‌تر از دمای بیرون مورد استفاده قرار می‌گیرند. با کمک تجهیزات یخچالدار و فریزر، محصولات تحت تاثیر گرمای بیرون فاسد نمی‌شوند. بسیاری از تجهیزات یخچالدار قادر هستند محصولات را در بازه دمایی منفی ۲۰ و ۳۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنند‌. فریزرها نیز دقیقا مانند تجهیزات یخچالدار قابلیت نگهداری محصولات در بازه دمای منفی ۱۲ تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد را دارند و از ورود حرارت به داخل فریزر جلوگیری می‌کنند. معمولا از این ابزارها برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود.

ترموگراف ها

ترموگراف‌ها یکی دیگر از ابزارهایی هستند که برای بررسی مقدار دما و رطوبت محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها می‌توانند به طور دقیق دمای تجهیزات ایزوترمال یا تجهیزات یخچالدار را مورد بررسی قرار داده و برای مراکز کنترل ارسال کنند. در صورتی که دما از حد مشخص شده کمتر یا بیشتر شود، ترموگراف فوراً هشداری برای مراکز کنترل ارسال می‌کند. با توجه به اینکه استفاده از ترموگراف در این موارد ضروری است، با این وجود باید ریسک استفاده نکردن از ترموگراف را در نظر داشت.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل بیان شد که چرا ترموگراف ابزاری مهم برای نگهداری محصولات یا کالاهای صادراتی است. ترموگراف برای تعیین دقیق مقدار دما و رطوبت محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد و از فاسد شدن مواد غذایی و مواد شیمیایی جلوگیری می‌کند. همچنین از دستگاه ترموگراف در سردخانه‌ها برای سالم ماندن موادی مثل گوشت یا مرغ استفاده می‌شود. دستگاه‌های ترموگراف با وجود کارایی بالا و قیمت کاملا مناسب، یکی از ابزارهای مهم و ضروری برای کسب و کارهای تجاری هستند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.