شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی

ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی چه تفاوتهایی با هم دارند؟

ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی دو نوع مختلف از انواع ردیاب هستند که از نظر منبع تغذیه و تامین انرژی با هم تفاوت دارند و هر کدام ویژگی های خاص و کاربردهای متفاوتی دارند. شما می‌توانید بنا بر نیاز خود، یکی از این دو مدل ردیاب را انتخاب کنید.

بنابراین ممکن است شما هم در پاسخگویی به نیازهای خود در انتخاب بین یک ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی دچار سردرگمی شده باشید. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به بررسی دقیق این دو ردیاب بپردازیم.

ردیاب چیست؟

ردیاب یک دستگاه الکترونیکی است که با استفاده از فناوری جی ‌پی ‌اس و کمک ماهواره‌ها می‌تواند موقعیت مکانی و شرایط وسیله نقلیه را مشخص کند و این اطلاعات را به صورت لحظه‌ای به نمایش بگذارد.

ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی از پرکاربردترین ابزار ها در ناوگان ‌های حمل و نقل، ماشین‌های سنگین ترانزیتی، خودروهای شخصی و… می‌باشند. ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی کاربرد های گوناگونی دارند که بسته به نیاز هر فرد متفاوت است. موقعیت‌یابی آنلاین ردیاب ‌ها، احتمال سرقت ماشین یا محموله‌ ها را تا حدود زیادی پایین آورده است.

علاوه بر این ارگان و ناوگان‌ها نیز می‌توانند با استفاده از ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی بر عملکرد کارکنان خود نظارت کنند و به بهینه‌ سازی سیستم‌ های خود کمک بزرگی کنند. کمک رسانی سریع به هنگام خطر و … از دیگر کاربردهای ردیاب‌ها می‌باشد. ردیاب ‌ها به دو نوع ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی (بی سیم) تقسیم می‌شوند. همچنین شما می توانید با مطالعه مقاله “راهنمای خرید بهترین ردیاب خودرو” ردیاب مناسب و مورد نیاز با مصرف خود را انتخاب کنید.

ردیاب آهنربایی چیست؟

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی به یک آهنربای بسیار قوی مجهز است و برای نصب آن نیاز به هیچ سیم‌کشی و نصب به سیستم برق وسیله نقلیه وجود ندارد. این ردیاب ‌ها به وسلیه یک منبع تغذیه داخلی بسیار قوی کار می‌کنند و بر اساس مدل و ظرفیت باتری، شارژدهی متفاوتی دارند.

برخی از این ردیاب ‌ها با یکبار شارژ به‌ مدت یکسال بدون کوچکترین مشکلی کار می‌کنند. با تمام شدن شارژ باتری، دستگاه پیام هشدار شارژ مجدد باتری را بر روی نرم افزار یا از طریق ارسال پیامک به شما اطلاع می دهد. آهنربای مورد استفاده در این ردیاب‌ها قدرت بالایی دارد و به راحتی قابل جداسازی از وسیله نقلیه نیست و حتی شدیدترین ضربه ها هم گاهی بر روی آن تاثیر ندارد.

نصب ردیاب آهنربایی بسیار آسان است و برای نصب آن نیازی به افراد متخصص نیست. این ردیاب باید بر روی یک سطح صاف چسبانده شود و مکان پیشنهادی برای چسباندن ردیاب آهنی در زیر خودروهای شخصی می‌باشد. دلیل این کار جلوگیری از ضربه‌های ناگهانی و در امان ماندن از باد، باران و… است.

ردیاب آهنربایی را نباید نزدیک اگزوز نصب کنید و به صورت کلی باید آن را از قسمت ‌های بسیار گرم خودرو دور نگه دارید، زیرا برخی از ردیاب‌ خودروهای شخصی، تحمل دمای بالا را ندارند. برخی دیگر از ردیاب ‌ها درون کانتینر چسبانده شده و کاربرد آن‌ها برای ردیابی و حفظ امنیت بارهای ترانزیتی است. علاوه بر این برخی از این ردیاب‌ ها به حسگرهای دما، رطوبت و فشار نیز مجهز هستند و می‌توانند شرایط محموله را در لحظه به صاحبین کالا و راننده منتقل کنند.

مزایای ردیاب آهنربایی

نصب آسان

ردیاب‌ بی‌سیم نیاز به اتصال ندارد و تنها به وسیله یک آهنربای قوی به بدنه وسیله نقلیه چسبانده می شود. بنابراین نیازی به صرف هزینه و زمان برای نصب ندارد. هر فرد تنها با مشاهده دستورالعمل های کاتالوگ می‌تواند به راحتی در مدت زمانی کوتاهی ردیاب را بر روی بدنه خودرو یا کانتینر بچسباند. این ردیاب قابل جداسازی است و می‌توان آن را از یک وسیله نقلیه جدا کرد و برای ماشین دیگری مورد استفاده قرار داد.

باتری داخلی قوی

این ردیاب باتری داخلی بسیار قوی ای دارد و زمان شارژدهی آن‌ در مدل‌های مختلف با هم متفاوت است. برخی از این ردیاب‌ها تا چندین ماه به راحتی و بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کنند.

موقعیت یابی آفلاین

این ردیاب‌ها عموما قابل تنظیم هستند. ارگان‌ها یا افراد، ممکن است نیازی به موقعیت‌یابی لحظه به لحظه وسیله نقلیه خود نداشته باشند و تنها در بازه‌های خاصی نیاز به موقعیت‌یابی دارند. بنابراین ردیاب را در بازه‌های زمانی معین برای دریافت موقعیت تنظیم می‌کنند.

موقعیت یابی آنلاین

برخی از ارگان‌ها و ناوگان‌های حمل و نقل نیاز به ردیابی لحظه به لحظه وسایل نقلیه خود را دارند و به همین دلیل با کمک موقعیت‌یابی آنلاین این ردیاب‌ها و همچنین با استفاده از نرم افزارهای مرتبط می‌توانند اطلاعات موقعیت خودرو یا ماشین سنگین را بر روی تلفن هوشمند یا کامپیوتر مشاهده کنند.

اتصال قوی

درون این ردیاب ‌ها از آهنرباهای بسیار قوی استفاده می‌شود که به راحتی نمی‌توان آن را از خودرو جدا کرد و حتی در مقابل شدیدترین ضربه‌ها نیز مقاوم است. بنابراین در مواردی که وسیله نقلیه یا کالای شما در خطر سرقت باشد این ردیاب‌ها بسیار مفید هستند.

انعطاف پذیری در نصب

ردیاب‌ آهنربایی به دلیل بهره‌گیری از خاصیت آهنربایی و عدم نیاز به سیم‌کشی، به راحتی در هر جایی از ماشین یا کانتینر قابل استفاده می باشد و محدودیتی برای استفاده در قسمت های مختلف ندارد.

کاربرد مهم ردیاب آهنربایی

یکی از کاربردهای ردیاب آهنربایی، استفاده در کانتینر برای ترانزیت کالاست. ردیاب ‌های سیمی برای تامین انرژی نیاز به اتصال به یک منبع خارجی دارند و باید به برق ماشین متصل شوند. این روش دردسرهای زیادی سیم‌کشی و اتصال را به همراه دارد. اما ردیاب آهنربایی به‌آسانی به‌ بدنه کانتینر چسبانده می‌شود. علاوه بر این با خاموش شدن موتور خودرو کار ردیابی همچنان انجام شده و مشکلی برای نظارت محموله وجود ندارد.

ردیاب آهنربایی

ردیاب سیمی چیست؟

ردیاب سیمی همانطور که از نامش مشخص است، نوعی ردیاب است که انرژی مورد نیاز خود را از برق وسیله نقلیه تامین می‌کند. این ردیاب به دلیل عدم استفاده از باتری و نیاز به شارژ مجدد موارد استفاده بسیاری دارد. منبع تغذیه داخلی ردیاب سیمی قوی نیست و برای تامین انرژی مورد نیاز خود باید به باتری خودرو یا یک منبع بیرونی وصل شود.

به منظور حفظ امنیت وسیله نقلیه، برخی از ردیاب‌های سیمی دارای یک باتری داخلی هم هستند تا اگر خودرو سرقت شد و ردیاب از منبع تغذیه جدا شد هنوز هم قابلیت ردیابی را داشته باشد. این باتری‌ها گاهی تا چند ساعت و حتی چند روز بعد از جدا شدن از برق خودرو قابلیت ردیابی را دارند.

نصب این ردیاب باید توسط متخصص انجام شود و تنها یک بار نیاز به نصب دارد، برای اتصال این ردیاب به برق خودرو از سیم acc استفاده می‌شود. این نوع ردیاب ‌ها عموما قیمت مناسب و پایینی را دارند و برای انواع وسایل نقلیه می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای ردیاب سیمی

عدم نیاز به شارژ مجدد

ردیاب های سیمی به دلیل اینکه به سیستم برق خودرو متصل می‌شوند نیازی به شارژ ندارند و می‌توان به صورت دائم از آنها استفاده کرد.

موقعیت یابی آنلاین

این ردیاب ها به صورت دقیق می‌توانند موقعیت وسیله نقلیه را لحظه به لحظه برای شما نمایش دهند.

معایب ردیاب سیمی

نصب دشوار

ردیاب های سیمی باید به سیستم برق خودرو متصل شوند و به همین دلیل این کار باید توسط یک متخصص انجام شود. این نصب کردن ردیاب سیمی، زمان و هزینه بر است.

قطع ارتباط

با خاموش شدن موتور ماشین، عمل موقعیت یابی متوقف می‌شود و دیگر سیگنالی جابه جا نخواهد شد. همچنین نمونه هایی از این ردیاب سیمی که باتری داخلی دارند، برای مدت کوتاهی بعد از جدا شدن از سیستم برق ماشین قابلیت ردیابی دارند. به همین دلیل اگر محموله ای نیاز به مشاهده دقیق داشته باشد، ردیاب سیمی مناسب این کار نیست.

عدم انعطاف پذیری

ردیاب های سیمی به دلیل نیاز به سیم کشی، قابل نصب در هر جایی از وسیله نقلیه نیستند و انعطاف پذیری بالایی در نصب ندارند.

امنیت پایین تر

این ردیاب ها در هنگام سرقت ماشین به راحتی قابل جدا شدن هستند و به همین دلیل نسبت به ردیاب های آهنربایی، امنیت پایین تری دارند.

آیا ترموگراف ویراترکر هم سیمی است؟

خیر! ترموگراف یا ردیاب هوشمند ویراترکر اصلا نیازی به سیم کشی ندارد و از باتری های لیتیومی داخلی استفاده می کند و همین باعث تمایز این برند نسبت به برندهای دیگر در بازار شده است.

حرف آخر

با توجه به موارد گفته شده ، ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی از نظر میزان دقت موقعیت یابی با هم تفاوت دارند، دقت ردیاب آهنربایی به دلیل کارکردن در دو حالت آفلاین و آنلاین بالاتر از ردیاب سیمی است. ردیاب سیمی و ردیاب آهنربایی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و باید بر اساس نیاز فرد یا ارگان مورد نظر مورد استفاده قرار بگیرد. ردیاب های آهنربایی بیشتر برای ناوگان های حمل و نقل و ترانزیت کالا و ردیاب سیمی بیشتر برای نظارت بر خودروهای شخصی و سازمانی استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.