شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
ارتباط با دکل های مخابراتی,صرفه جویی در مصرف باتری,فناوری ای جی پی اس

فناوری ای جی پی اس (A-GPS) چیست؟

فناوری ای جی پی اس در ردیاب به ما کمک می کند تا امنیت خود، اطرافیان و اموالمان را حفظ کنیم. از زمانی که استفاده از ردیابها و سیستم جی پی اس گسترش پیدا کرد مشکل کندی اتصال و ارتباط با ماهواره های جی پی اس و اختلال در موقعیت یابی سریع کاربران دردسرساز بوده است. تا اینکه فناوری ای جی پی اس (A-GPS) به کمک  ‌سیستم جی پی اس آمد و بازوی راست آن نام گرفت. در این مقاله می خواهیم در مورد فناوری ای جی پی اس و نحوه عملکرد آن بیشتر بدانیم. با ما همراه  باشید.

آشنایی با فناوری ای جی پی اس 

A-GPS مخفف واژه Assisted GPS  به معنای دستیار جی پی اس است. جی پی اس سیستم موقعیت یابی جهانی است که اطلاعات خود را از 24 ماهواره که در مدار زمین قرار دارند می گیرد و از طریق ارتباط با گیرنده های جی پی اس که روی زمین قرار دارند، این اطلاعات را برای کاربران ارسال می کند. فناوری ای جی پی اس با کمک سیستم جی پی اس به ردیاب ها کمک می ‌کند تا موقعیت مکانی را دقیق ‌تر و با سرعت بیشتری نشان دهد. فناوری ای جی پی اس در تمامی تلفن‌ های همراه و تبلت ‌های مجهز به GPS وجود دارد و از آن به عنوان افزایش ‌دهنده سرعت موقعیت ‌یابی یاد می شود.

چگونه فناوری ای جی پی اس، ردیابی را دقیق ‌تر  می ‌کند؟

گاهی به دلیل شرایط جوی نامناسب یا تغییر جهت گیرنده ها یا ماهواره های جی پی اس و یا به دلیل وجود ساختمان ‌های بلند، اتصال به ماهواره کند می ‌شود. در این مواقع ای جی پی اس به کمک سیستم جی پی اس می آید و سرعت اتصال را بهبود می ‌بخشد و به ردیاب کمک می کند موقعیت مکانی خود را به صورت دقیق تر شناسایی و گزارش دهد.
در واقع گیرنده جی پی اس تنها اطلاعات را از ماهواره ها دریافت می‌ کند اما زمانی که سیگنال‌ های ماهواره ای ضعیف باشند و امکان اتصال به سختی وجود دارد، فناوری جی پی اس با اتصال به اینترنت یا دکل ‌های مخابراتی تلفن همراه، امکان موقعیت ‌یابی دقیق ‌تر و سریعتر را فراهم می ‌کند.

کاربردهای AGPS

کاربردهای ای جی پی اس 

  1. فناوری ای جی پی اس کمک می کند تا فشار مسئولیت موقعیت یابی و انتقال اطلاعات از روی دوش جی پی اس کاهش یابد. این امر باعث کاهش فشار بر روی پردازنده گوشی های تلفن همراه و تبلت ها و در نتیجه صرفه جویی در مصرف باتری می شود.
  2. زمانی که از ردیاب خودرو یا ترموگراف هوشمند برای موقعیت یابی استفاده می کنیم، موقعیت مکانی مدام در حال تغییر است. همین امر باعث کندی ارتباط با ماهواره ها و عدم اطلاعات دهی دقیق ردیاب می شود.
  3. فناوری ای جی پی اس کمک می کند تا در شرایط مختلف جوی، مناطقی که برقراری ارتباط با ماهواره‌ ها به کندی صورت می‌ گیرد و یا در زمانی که خودرو به سرقت رفته است، تعیین موقعیت مکانی با سرعت و دقت بیشتر انجام گیرد.
  4. استفاده از فناوری ای جی پی اس کمک می کند تا در موقعیت ‌ها و محیط ‌های بسته و نامناسب موقعیت ‌یابی بهتری صورت گیرد.

آیا همه ردیاب ‌ها به فناوری ای جی پی اس A-GPS مجهز هستند؟

همه ردیاب هایی که آنتن جی پی اس دارند از فناوری ای جی پی اس پشتیبانی نمی کنند، برای استفاده از این فناوری دستگاه باید مجهز به تراشه GSM نیز باشد. در این حالت ای جی پی اس با برقراری ارتباط بین دکل های موبایل BTS یا اتصال به بلوتوث، سرعت موقعیت یابی ردیاب را افزایش می دهد.

AGPS چیست؟

تفاوت LBS و A-GPS چیست؟

ال بی اس (LBS) مخفف واژه Location-Based Service به معنای خدمات مبتنی بر مکان است. این تکنولوژی در مناطق کور به کمک جی پی اس می آید و در جایی که اتصال جی پی اس قطع می شود ال بی اس مسئولیت موقعیت یابی را به عهده می گیرد. هرچند فناوری ای جی پی اس نیز تا حدودی چنین عملکردی را دارد اما هدف اصلی ای جی پی اس افزایش سرعت اتصال و موقعیت یابی است. در واقع این دو فناوری مکمل هم هستند و هر دو به بهبود عملکرد جی پی اس کمک می ‌کنند.

سخن پایانی

فناوری ای جی پی اس یکی از کاربردی ‌ترین تکنولوژی‌ ها برای ردیابها است. فناوری A-GPS موجب موقعیت ‌یابی سریع ‌تر و بهتر می شود. این فناوری در زمانی که جی پی اس نمی تواند به سرعت به ماهواره ‌ها متصل شود، با اتصال به شبکه اینترنت یا دکل های مخابراتی، به موقعیت ‌یابی سریع ‌تر کمک کند. 

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.