شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
کاربرد lbs در ردیاب خودرو

ال بی اس(LBS) چیست و چه کاربردی در ردیاب خودرو دارد؟

کاربرد ال بی اس (LBS) و استفاده از آن در ردیاب خودرو فناوری جدیدی در جهت بالا بردن امنیت خودروها و استفاده بهینه از ردیاب خودرو می باشد. حال می خواهیم ببینیم ال بی اس چیست و چگونه کار می کند؟

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که از سیستم جی پی اس و موقعیت یاب استفاده نکند. اما مشکلی که بیشتر این افراد با آن مواجهند وجود نقاط کوری است که در آن جی پی اس سیگنالی دریافت نمی‌کند و عملا امکان استفاده از آن وجود ندارد. در این شرایط است که کاربرد ال بی اس به کمک ما می آید.

ال بی اس چیست؟

ال بی اس (LBS) مخفف عبارت location-based service به معنای سرویس مکان-مبنا است. استفاده از این تکنولوژی در ساخت ردیاب خودرو باعث می شود که امکان موقعیت یابی در نقاطی که پوشش شبکه جی پی اس وجود ندارد نیز فراهم شود.

ال بی اس چگونه کار می کند؟

 تمام افرادی که از ردیاب خودرو استفاده کرده اند می دانند که سیستم جی پی اس در برخی نقاط مثل جاهای مسقف، پارکینگ های طبقاتی و … تضعیف شده و ارتباط آن قطع می‌شود در این موارد کاربرد ال بی اس کمک می کند تا موقعیت یابی حتی بدون وجود ارتباط با سیستم جی پی اس انجام شود.

سیستم بی تی اس اطلاعات خود را از دکل‌های مخابراتی دریافت می کند. در این سیستم با استفاده از آنتن های این دکل ها و از طریق تبادل سیگنال با شبکه اصلی تلفن همراه می‌توان اطلاعات موقعیت مکانی را دریافت و ارسال نمود.

در واقع از طریق یک ایستگاه BTS که به شبکه موبایل سراسری متصل است به جای استفاده از سیستم جی پی اس برای مکان‌یابی، از قابلیت آنتن‌های BTS که در محدوده مکانی ردیاب قرار دارند استفاده می‌شود. اپراتورها محل دقیق آنتن‌های BTS  را شناسایی کرده و با توجه به داده ‌های موجود می‌توانند موقعیت ردیاب مورد نظر را مشخص کنند و این اطلاعات را به نرم افزار تحت اختیار کاربر ارسال کنند.

هر چند دقت سیستم ال بی اس مانند جی پی اس نیست و گاهی بین 50 تا 300 متر خطا دارد اما می تواند محدوده مکانی ردیاب را نشان دهد. و زمانی که به همراه جی پی اس استفاده شود کاربردهای بسیاری پیدا می کند

ال بی اسlbs

منظور از نقاط کور چیست؟

نقاط کور نقاطی هستند که خارج از دسترسی ماهواره ها قرار دارند. زمانی که شما خودروی خود را در یک پارکینگ طبقاتی زیرزمینی پارک می کنید ماهواره‌های جی پی اس قادر نخواهند بود هیچ سیگنالی را از  GPS ردیاب یا ترموگراف ویراترکر دریافت کنند، در این شرایط گفته می شود که دستگاه در نقطه کور قرار گرفته و سیگنال های ردیاب نمی‌توانند موقعیت آن را مشخص کنند.

آیا سیستم ال بی اس روی تمام ردیاب‌ها وجود دارد؟

سیستم موقعیت‌یابی مکانی یک فناوری است که امروزه بر روی اکثر ردیاب ‌های خودرو وجود دارد. پس از اینکه استفاده از ردیاب خودرو با استفاده از سیستم جی پی اس گسترش پیدا کرد به مرور قابلیت ال بی اس نیز به آن افزوده شد. البته تنوع ردیابها در حال حاضر بسیار بیشتر شده و ردیابها باتوجه به کاربری خاص خودشان تجهیز می شوند.
برخی ردیابها فقط از سیستم ال بی اس استفاده می کنند و برخی دیگر به هر دو ماژول مجهز هستند و در زمانی که موقعیت یاب ماهواره ای نمی‌تواند مکان یابی دقیقی انجام دهد، ال بی اس موقعیت شما را تعیین می‌کند. ژئوفنس یا حصار جغرافیایی نیز یکی از موارد کاربردی مانند ال بی اس می باشد که تنها در برخی از ردیاب ها وجود دارد و به افراد در کنترل محدوده هایی مشخص جغرافیایی کمک می کنند.

کاربرد ال بی اس در ردیاب خودرو

  1. استفاده درکامیون‌های باری و کانتینرهای حمل کالا: موقعیت‌یابی با استفاده از تکنولوژی LBS به رانندگان، صاحبان کالا و شرکت‌های حمل ونقل کمک می‌کند تا حتی در دور افتاده‌ترین مناطق از وضعیت خودرو و کالای خود مطلع باشند.
  2. کاربرد ال بی اس برای معدنچیان: معدن کورترین نقطه از نظر ارتباطی در دنیاست. جایی در زیر زمین که ماهواره های جی پی اس قدرت دریافت و ارسال سیگنال را از دست می دهند در این شرایط کسانی که در معدن کار می‌کنند جهت حفظ سلامتی و امنیت خود می‌توانند از فناوری LBS استفاده کنند.
  3. بالا بردن امنیت خودرو با کاربرد ال بی اس: در صورتی که خودرو شما دزدیده ‌شود و به مکانی خارج از پوشش جی پی اس منتقل شود یا از دستگاه های ضد جی پی اس برای مختل کردن موقعیت یاب ماهواره ای استفاده شود، سیستم ال بی اس می تواند به کمک شما بیاید و موقعیت خودروی شما را شناسایی کند.
ال بی اس در امنیت خودرو

4. موقعیت یابی در همه شرایط: سیستم موقعیت‌یابی مکانی ال بی اس با ارسال سیگنال به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی می‌تواند در زمان قطع ارتباط با ماهواره جی پی اس یا قرارگیری در نقطه کور به شما کمک کند موقعیت خود را تشخیص دهید و احتمال گم شدن شما در مسیر کاهش پیدا می کند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.