شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
انواع ردیاب

با انواع مختلف ردیاب‌ها آشنا شویم

انواع ردیاب و در کل فناوری ردیابی افراد، حیوانات و خودروها سال‌هاست که وارد زندگی مردم شده است. اما این فناوری صرفا یک سرگرمی نیست بلکه در موارد زیادی لازم و ضروری به نظر می‌رسد و مانع از بروز خسارت های مالی و جانی به افراد می شود. در واقع تامین نظم و امنیت، نیاز اساسی مردم برای استفاده از ردیابها خصوصا ردیاب خودرو بوده و امروزه چنان گسترش یافته که نبود آن گاهی معضل بزرگی تلقی می‌شود.

در حال حاضر انواع مختلفی از ردیاب‌ها با کاربری متفاوت در بازار وجود دارد که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در اینجا با نحوه عملکرد و انواع ردیاب‌ها آشنا می‌شوید.

انواع ردیاب‌ها چگونه عمل می‌کنند؟

دستگاه‌های ردیاب با ماهواره‌های جی پی اس که در مدار زمین در حال حرکتند ارتباط برقرار می‌کنند. آنها از طریق تبادل سیگنال با این ماهواره‌ها عمل مکان‌یابی را انجام می‌دهند و اطلاعات موقعیت مکانی را به صورت پیامک یا بر بستر اینترنت به گوشی تلفن همراه یا نرم افزار کاربر ارسال می‌کنند. ردیاب‌ها با توجه به کاربری خاص خود ساخته می‌شوند به همین دلیل انواع مختلفی از ردیاب‌ها وجود دارند. در اینجا با برخی از انواع ردیاب‌ها آشنا می‌شویم.

1. ردیاب شخصی

عدم مراقبت کافی از کودکان و سالمندان موجب می‌شود که اخبار ناگواری را درباره دزدیده یا کشته شدن و تصادف یک کودک یا سالمند بشنویم. مراقبت از سالمندان و کودکان دغدغه بسیاری از خانواده‌ها است به ویژه اگر یک سالمند، مبتلا به بیماری خاص باشد یا آلزایمر داشته باشد.

امروزه بیشتر والدین سر کار می‌روند و بچه‌ها تایم طولانی در خانه هستند. ردیاب این آرامش و اطمینان را به والدین می‌دهد که از محل کارشان مراقب فرزند دلبندشان باشند. به همین دلیل استفاده از ردیاب شخصی، ضروری است. همچنین اگر همراه فرزند یا پدر و مادر سالمند خود به محیط شلوغی بروید، می‌توانید با کمک ردیاب مراقب آن‌ها باشید.

البته باید این نکته را به خاطر داشته باشید که ردیاب شخصی، باید به صورت مخفی در لباس شخص جایگذاری شود تا سارق به راحتی متوجه آن نشود یا با حرکت شخص، نیفتد. حتی می‌توان از این نوع ردیاب در سفرها و اردوها هم استفاده کرد. هم برای کودکان و هم برای کسانی که تنها سفر می‌کنند و در صورت بروز خطر می‌توانند به دیگران اطلاع بدهند کجا هستند. ردیاب‌های شخصی برای تعیین موقعیت مکانی افراد یا اشیای قیمتی به کار می روند. این ردیاب ها در ابعاد کوچکی ساخته می شوند تا به راحتی بتوان آن ها را حمل یا پنهان نمود.

ردیاب‌های شخصی انواع مختلفی دارند و هر کدام ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند. برخی از این ردیاب‌ها میکروفون داخلی دارند بنابراین از قابلیت شنود برخوردارند. برخی دارای دکمه تماس اضطراری، قابلیت ضد آب بودن، قابلیت ضد ضربه بودن و …می باشند و افراد با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب می‌کنند. از انواع ردیاب شخصی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ردیاب‌های سوئیچی: این ردیابها مانند دسته کلید هستند و می توان آنها را به کیف، لباس، کمربند، یا هر وسیله دیگری که برای شما ارزشمند است آویزان نمود.
  • ردیاب‌های کابل شارژ: برخی از آنها به شکل یک کابل شارژ معمولی گوشی های موبایل هستند که علاوه بر شارژکردن، امکان شناسایی موقعیت مکانی صاحب آن و ضبط صدای اطراف را دارند.
  • میکرو ردیاب‌ها: بعضی از ردیابها آنقدر کوچکند که می توان آنها را در داخل کفش جاسازی نمود.برخی از آنها قابلیت شنود نیز دارند.
  • ساعت‌های هوشمند: این نوع ردیابها مانند ساعت به دور مچ دست کودک، افراد مسن یا بیمار بسته می شوند و علاوه بر ردیابی موقعیت مکانی، دارای دکمه اضطراری درخواست کمک یا امکان تماس صوتی می باشند.

این ردیاب‌ها برای کودکان، افراد کهنسال که دچار آلزایمر هستند مناسب است و برای فعال‌سازی آنها تنها به یک سیم‌کارت و یک گوشی هوشمند نیاز است. این ردیاب‌ها با باطری داخلی کار می‌کنند و میزان نگهداری شارژ آنها متفاوت است. برخی از آنها 12 ساعت، بعضی 3 روز و برخی مدل‌ها 10 روز یا بیشتر شارژ نگه می‌دارند.

4 مدل مختلف ترکر

2. ردیاب حیوانات

قطعا بارها آگاهی گم شدن سگ یا گربه‌ای را در محله یا فضای مجازی دیده‌اید که صاحب‌اش مژدگانی چند میلیونی برایش معین کرده است. اگر حیوان خانگی دارید و نمی‌خواهید این اتفاق برای شما هم بیفتد، از ردیاب حیوانات استفاده کنید. ردیاب حیوانات کاربردهای مهمی دارد.

ساده‌ترین مورد استفاده، برای حیوانات خانگی مانند سگ و گربه و پرنده است. به ویژه برخی نژادهای سگ و گربه، گران‌قیمت هستند و ممکن است دزدیده شوند. همچنین در باشگاه‌های سوارکاری، از ردیاب باری حفاظت از اسب‌ها استفاده می‌کنند. باغ‌وحش‌ها، گله‌داران و مراکز نگه‌داری پرندگان تزئینی از این امکان استفاده می‌کنند.

وقتی محدوده مجاز را مشخص کنید، هر گاه حیوان از آن خارج شود، پیامکی برای شما ارسال خواهد شد. این ردیابها که به صورت گردنبند، دست‌بند یا پا‌بند استفاده می‌شود دارای امکاناتی مانند نمایش مسیرهای طی شده و مشخص کردن محل کنونی حیوان موردنظر را دارد و برای ردیابی و پیدا کردن حیوان خانگی و جلوگیری از گم شدن یا ربوده شدن آن بسیار مفید است.

3. ردیاب خودرو و کانتینر

بیش‌ترین استفاده ردیاب‌ها در خودروهای شخصی و کانتینر و کامیون‌های حمل بار در جاده‌های درون و برون شهری است. ترموگراف با قابلیت ردیابی مانع از دزدیده شدن خودرو و بار می‌شود. به خصوص در بخش پخش محموله و صادرات بسیار کاربردی است. می‌توانید بر رفتار رانندگان نظارت کامل داشته باشید. اگر از مسیر اصلی خارج شدند یا تعلل کردند، اخطار بدهید. برخی از ردیاب‌ها، می‌توانند همزمان میزان دما و رطوبت محموله را نیز اندازه‌گیری کنند و گزارش دهند.

این ردیاب‌ها نیز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند. مانند:

  • جی پی اس فندکی: این ردیاب خودرو با متصل شدن به پورت فندکی خودرو کار می‌کند و با قراردادن سیم‌کارت داخل آن می‌توان موقعیت مکانی خودرو را شناسایی کرد.از آنجا که این ردیاب‌ها دارای دو پورت برای شارژ کردن هم هستند نمی‌توان به آنها شک کرد و از ردیاب بودن آنها به راحتی مطلع شد. به علاوه در صورت جدا شدن از فندکی ماشین به کاربر پیامک قطع شدن ارسال می شود.
  • ردیاب آهنربایی: این مدل از ردیاب خودرو نیاز به سیم‌کشی ندارد. آنها دارای یک آهنربای بسیار قدرتمند هستند که می‌توان آن را به هر قسمتی از ماشین چسباند. آهنربای موجود در آنها به قدری قوی است که به راحتی از خودرو کنده نمی‌شود و بدون هیچ مشکلی عمل ردیابی را انجام می‌دهند.
  • ردیاب دیاگ: ردیاب دیاگ خودرو، بر روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب می‌شود و بدون نیاز به سیم‌کشی، موقعیت خودرو را ردیابی می‌کند.
  • ردیاب مخصوص کانتینر: این ردیاب‌ها به غیر از تعیین موقعیت مکانی، وظیفه مهم دیگری نیز دارند. این ردیاب‌ها به سنسورهای مختلفی مجهز می‌شوند تا صاحبان کالا بتوانند در هر لحظه وضعیت بار داخل کانتینر را بررسی کنند. یکی از این سنسورها، سنسور دما و رطوبت است و برای کالا و بارهای فسادپذیر مانند مواد غذایی بسیار مهم و حیاتی است.
4 مدل مختلف ردیاب

سخن پایانی

ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند و کاربردهای زیادی در دنیای امروز پیدا کرده‌اند. مردم به دلایل مختلفی مانند تامین امنیت، نظارت و کنترل بر افراد، اشیای باارزش، خودروها و حتی محموله‌های خود نیازمند استفاده از ردیاب هستند. بهترین گزینه برای انتخاب یک ردیاب خوب از میان انواع ردیاب‌ها، هدف و نیاز شماست. ردیاب شخصی، ردیاب حیوانات، ردیاب خودرو، ردیاب موتورسیکلت و ردیاب کانتینر و خودروهای سنگین اصلی‌ترین انواع ردیاب‌ها هستند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.