شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
ردیابی حیوانات,کاربرد جغرافیایی,کاربردهای ردیاب

کاربردهای جالب ردیاب که تابه‌حال نمی دانستید

کاربردهای ردیاب ها در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین مسائل روز دنیا به شمار می رود. تا آنجا که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که از این فناوری استفاده نکند. ردیاب برای اولین بار توسط ارتش آمریکا برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گرفت اما بعدها برای اهداف غیرنظامی و در بسیاری از صنایع در دسترس عموم قرار گرفت.

 ردیاب ها در واقع نوعی موقعیت یاب هستند که اطلاعات موقعیت مکانی افراد یا اشیاء را با استفاده از سیستم جی پی اس و تبادل سیگنال با ماهواره‌هایی که در مدار زمین قرار گرفته‌اند؛ یا سیستم بی تی اس و ارتباط با دکل‌های مخابراتی مشخص می‌کنند. ردیاب ها با وجود اندازه کوچک، مزایا و کاربردهای شگفت انگیز بسیاری دارند که در اینجا به برخی از کاربردهای ردیاب اشاره می‌کنیم:

1. مکان یابی موقعیت ها

مکان یابی موقعیت، این اصلی ترین و رایج ترین کاربرد GPS است. برای مثال تصور کنید با دوستانتان به پیاده روی رفته اید و از قسمتی از راه از هم جدا می شوید، در نهایت شما با ساعت های هوشمند جی پی اس دار خود می توانید همدیگر را در پایان زمان پیاده روی پیدا کنید.

همچنین اگر به یک سفر رفته باشید که با آن شهر یا منطقه آشنایی ندارید، GPS می تواند با نشان دادن بهترین مسیر یا میانبر های موجود، به شما کمک کند تا در بهترین زمان و از راحت ترین مسیر به مقصد برسید.

2. دسترسی آسان به پشتیبانی های اضطراری در جاده

در صورتی که شما با حادثه یا مشکل اورژانسی در یکی جاده یا منطقه ایزوله بدون آنتن مواجه شوید، می توانید باز شماره های اضطراری از پیش برنامه ریزی شده در گوشی همراه خود تماس بگیرید. یکی از قابل توجه ترین کاربردهای GPS این است که حتی بدون این که شما جزئیات مکان را برای خدمات اورژانس و … بفرستیدف موقعیت مکانی شما قابل ردیابی است.

3. نظارت بر کودکان و نوجوانان

استفاده از ردیاب بسیاری از نگرانی های والدین را در خصوص رفت و آمد کودکان و نوجوانان در مسیر مدرسه یا گم شدن آنها را در محیط‌های شلوغی مانند مراکز خرید یا شهربازی برطرف می کند و در جایی که احساس خطر می کنند می توانند با فشار دادن یک دکمه والدین خود را باخبر کنند و درخواست کمک نمایند. علاوه بر این، ردیاب ها برای کودکان توانخواه یا بیش فعال نیز بسیار مفید است.

4. ردیابی سالمندان

یکی دیگر از مزایای استفاده از جی پی اس، ردیابی و نظارت بر سالمندان است. برای سالمندانی که به مشکل آلزایمر دچار هستند، می توان به وسلیه ردیاب تعبیه شده در لباس، آن ها را ردیابی کرد. همچنین در صورتی که سالمند در جایی زمین بخورد یا مشکلی برایش ایجاد شود، به وسلیه یک دکمه اضطراری در این ردیاب میتواند برای کمک تماس بگیرد. این ردیاب ها در انواع مختلفی وجود دارند، برخی از آن ها در لباس و کفش قابل جاگذاری هستن، برخی دیگر به صورت ساعت پوشیدنی هستند.

5. نقشه برداری و استفاده‌های جغرافیایی

یکی از کاربردهای ردیاب در نقشه برداری هیدروگرافیک، نقشه برداری کارامتری، انبوه سازی شبکه ژئودتیک و حتی برآورد و نقشه برداری پروژه ها می باشد. استفاده از ردیاب در نقشه برداری موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شرکت ها می شود.

نقشه برداری با جی پی اس

6. کاربردهای ردیاب در نیروی پلیس

نیروهای پلیس از ردیاب برای ردیابی مجرمان و دستگیری آنها استفاده می‌کنند. نیروهای ویژه نیز در عملیات مخفی می توانند از این تکنولوژی برای نظارت بر عملیات بهره ببرند. پلیس راهور هم برای نظارت بر تردد خودروها و و پیگیری تخلفات از سیستم جی پی اس استفاده می کند.

7. دستگیری مجرمان و عملیات های ویژه

پلیس و بازرسان برای دستگیری مجرمان از دستگاه های ردیاب جی پی اس استفاده می کنند. در بسیاری از موارد این ردیاب ها بر روی ماشین مجرمان قرار داده می شود و با جابه جایی مجرم، شواهد کافی جمع آوری شده و محل وقوع جرم قابل تشخیص است.

همچنین نیروهای ویژه نیز در عملیات های مختلف می توانند از این فناوری بهره ببرند، تا فرمانده عملیات بتواند حرکات آن ها را زیر نظر داشته باشد و در صورت مشکل، نیروهای پشتیبانی را ارسال کند.

8. نقشه برداری و نقشه کشی

همچنین از جی پی اس می توان در پروژه های نقشه برداری و نقشه کشی استفاده کرد، که باعث صرفه جویی در وقت و هزینه های شرکت ها نیز می شود. این پروژه ها می توانند نقشه برداری از بزرگراه ها، خطوط برق، زمین های کشاورزی، انواع خاک برداری و… باشد.

9. دستگیری مجرمان و عملیات های ویژه

پلیس و بازرسان برای دستگیری مجرمان از دستگاه های ردیاب جی پی اس استفاده می کنند. در بسیاری از موارد این ردیاب ها بر روی ماشین مجرمان قرار داده می شود و با جابه جایی مجرم، شواهد کافی جمع آوری شده و محل وقوع جرم قابل تشخیص است.

همچنین نیروهای ویژه نیز در عملیات های مختلف می توانند از این فناوری بهره ببرند، تا فرمانده عملیات بتواند حرکات آن ها را زیر نظر داشته باشد و در صورت مشکل، نیروهای پشتیبانی را ارسال کند.

10. استفاده در آتش نشانی ها و عملیات نجات

ماموران آتش نشانی با نصب ردیاب در ماشین‌های آتش نشانی به راحتی می توانند موقعیت مکانی خود را به مرکز اطلاع دهند و در صورت بروز مشکل درخواست نیروی کمکی نمایند. استفاده از این ردیاب در لباس فرم آتش نشانان نیز جهت نظارت و کنترل بر موقعیت نیروها بسیار مفید است و نیروهای نجات به سرعت می توانند خود را به آتش نشانان مصدوم برسانند. این ردیابها ضد حریق بوده و در مقابله با حرارت مقاومت بالایی دارند.

11. محافظت از خودروهای شخصی و جلوگیری از سرقت آنها

با نصب یک دستگاه ردیاب در خودرو و یادگیری نحوه کار با ردیاب خودرو می توانید در صورت سرقت، خودروی خود را به راحتی ردیابی کنید. علاوه بر این اگر جزو افرادی هستید که بارها درب خودروی خود را چک می کنید اما باز نگران باز بودن در یا ناامن بودن محل پارک آن هستید می توانید با نصب یک دستگاه ردیاب، هر لحظه از موقعیت خودرو یا وضعیت درهای آن مطلع شوید.

12. ردیابی خودروهای سنگین و کانتینرهای حمل کالا

صاحبان خودروهای سنگین یا صاحبان کالاهای ارزشمند می‌توانند با قرار دادن ردیاب یا دستگاه ترموگراف جی پی اس دار در خودروها یا کانتینرهای حمل کالا، هم خودرو و هم کالای خود را ردیابی کنند. برخی از این ردیابها مجهز به دماسنج و رطوبت‌سنج نیز می باشند و برای حمل و نقل کالاهای حساس به دما و رطوبت مثل میوه و سبزیجات یا فراورده های گوشتی یا لبنی می تواند بسیار مفید باشد. صاحبان کالا می توانند با کنترل لحظه‌ای دما و رطوبت محیط داخل کانتینر از بروز خسارت به کالاهای خود جلوگیری کنند. هم چنین برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ردیاب کامیون یخچالدار بهترین راه حل برای مشکلات حمل و نقل را نیز مطالعه کنید.

13. کاربردهای ردیاب در استخراج معدن

استفاده از ردیاب برای استخراج معدن یا حفظ جان معدنچیان نیز بسیار کاربرد دارد. معدنچیان با استفاده از ردیاب لایه های مختلف سطح زمین را ردیابی می کنند و بر موقعیت کارگران داخل معدن نظارت دارند و در صورت بروز حادثه گروه نجات به سرعت می توانند محل آنها را شناسایی کنند.
 

14. حفظ و نگهداری از وسایل و اشیای با ارزش

قرار دادن ردیاب بر روی اشیای با ارزش که برای شما مهم هستند مثل کیف، لب‌تاب یا غیره، می‌تواند آنها را از دستبرد سارقان در امان نگه دارد.

15. ایمن سازی آثار هنری

قیمت نقاشی‌ها و سایر آثار هنری زمانی که در گالری‌ها به فروش می‌رسند یا حراج می‌شوند به صدها میلیون دلار می‌رسد. بیشتر آن ها در برابر ضررهای احتمالی بیمه شده اند، زیرا چنین آثار گرانبهایی اغلب هدف سارقان است. به عنوان یک لایه امنیتی اضافی، صاحبان یک دستگاه ردیابی کوچک روی این آثار هنری قرار می دهند تا بتوانند دزدها را ردیابی کنند.

16. ردیابی و پیدا کردن حیوانات خانگی

در بسیاری از موارد حیوانات خانگی با ایجاد صداهای بلند مانند رعد و برق، آتش بازی یا بوی غذا و … حواسشان پرت شده و از خانه دور می شوند. در چنین مواقعی با ریزتراشه های جی پی اس که در پوست یا قلاده آن ها قابل جاگذاری است، می توان آن ها را ردیابی کرد یا بر مسیرهای حرکتشان کنترل داشت و از این طریق آنها را از خطر گم شدن یا دزدیده شدن حفظ کرد.

ردیابی حیوانات خانگی


17. ردیابی ناوگان

شرکت‌هایی که از دستگاه‌های ردیابی ناوگان جی‌پی‌اس در ناوگان خود برای ردیابی مسیرهای خودروی خود استفاده می‌کنند، مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه سوخت و بهره‌برداری به دست می‌آورند که منجر به افزایش کارایی کلی شرکت می‌شود. ردیابی بی‌درنگ خودرو نیز ایمنی مسافران تاکسی را تضمین می‌کند.

18. استفاده از ردیاب در شکار و ماهیگیری

استفاده از GPS در شکار یا ماهیگیری به شما این امکان را می دهد نقاط مناسب را در نقشه ترسیم کنید تا بتوانید دفعه بعد به راحتی به آن مکان بازگردید.

19. کاربرد ردیاب برای هواپیما

هواپیماها نیز از GPS برای یافتن مسیر خود در فضا استفاده می کنند. به وسیله جی پی اس، ایستگاه فرماندهی قادر خواهد بود تا حرکات و مسیر هواپیما را پیگیری کند. نصب یک ردیاب بر روی ضبط اطلاعات پرواز یا جعبه سیاه هواپیما نیز ایده آل است تا هنگام گم شدن به راحتی پیدا شود.

20. کاربرد جی پی اس در پیاده روی و کوهنوردی

نقشه های توپو معمولاً هنگام برنامه ریزی سفرها استفاده می شوند. GPS برای یافتن مکان های کمپینگ، دویدن، نقاط استراحت و سایر مکان های مهم استفاده می شود. همچنین برای مکان یابی سایر کوهنوردان نیز از ردیاب ها استفاده می شود.

21. استفاده از ردیاب در سفرهای انفرادی

مواقعی وجود دارد که فرد نیاز دارد به مکانی برود که برای مسافرت انفرادی امن نیست. رفتن به چنین مکان هایی به خصوص برای یک زن اگر همراه نداشته باشد خطرناک است. در صورتی که چاره ای ندارید، بهتر است یک ردیاب جی پی اس را روی کفش یا جیب خود قرار دهید تا در صورت وقوع اتفاق ناگوار، بلافاصله مکان یابی شوید و قبل از اینکه همه چیز دیر شود، کمک دریافت کنید.


مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.