شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
دکل بی تی اس,ردیاب سیمی یا ردیاب مغناطیسی,ردیاب ها چگونه کار می کنند؟

نحوه کار ردیاب خودرو چگونه است؟

نحوه کار ردیاب خودرو و روش نصب آن مهم‌ترین مساله در خرید هوشمندانه این محصول است. زمانی که از نحوه عملکرد یک وسیله آگاهی کامل داشته باشید، قطعا خواهید توانست بهترین نوع آن را مطابق با نیاز خود خریداری ‌کنید. به علاوه می‌توانید با مقایسه محصولات مشابه مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در این مقاله با نحوه کار و همچنین روش نصب ردیاب خودرو آشنا خواهید شد. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ردیاب ها چگونه اطلاعات را دریافت و ارسال می‌کنند؟

دو سیستم اصلی برای ردیابی خودروها وجود دارد. برخی ردیاب‌ها به ماژول GPS مجهز هستند و به سیستم موقعیت‌یابی جهانی متصل می‌شوند. گیرنده‌های جی پی اس از طریق 24 ماهواره‌ای که در مدار زمین در حال حرکت‌اند اطلاعات موقعیت مکانی را دریافت می‌کنند.

در ردیاب‌هایی که به سیستم BTS مجهز هستند، گیرنده بی تی اس اطلاعات موقعیت مکانی را از طریق آنتن‌های شبکه تلفن همراه دریافت می‌کند. محل دقیق هر دکل بی تی اس مشخص است. لذا گیرنده‌ها به محض رسیدن به منطقه تحت پوشش آن دکل، اطلاعات موقعیت مکانی را دریافت و به سرور ارسال می‌کند.

ردیاب مجهز به bts

ماژول دیگری که در ردیاب‌ها کار انتقال اطلاعات را برعهده دارد ماژول GPRS است. این ماژول مختصات دریافتی GPS  و BTS و پارامترهای دیگری که از طریق سنسورهای نصب شده روی دستگاه وجود دارد را به صورت آنلاین برای سرور ارسال می‌کند.

از آنجا که قابلیت اتصال به اینترنت در همه جا میسر نیست، ردیاب‌ها به این ماژول مجهز می‌شوند. ‌آن‌ها از این طریق می‌توانند اطلاعات را بدون مشکل به سمت سرور ارسال کنند.  GPRS با استفاده از اینترنت سیم‌کارت، اطلاعات دریافت شده از ماهواره‌ها و آنتن‌ها را به صورت آنلاین به سمت سرور ارسال می‌کند.

اگر شما با نحوه کار ردیاب خودرو آشنا باشید و یک دستگاه ردیاب در خودروی خود جاسازی کنید و نرم‎‌افزار مخصوص آن را نیز روی کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه خود نصب کنید، سیگنال‌هایی که از ماهواره‌های GPS یا آنتن‌های BTS دریافت می‌شوند، از بستر اینترنت یا از طریق پیامک به گوشی‌ شما ارسال خواهند شد.

به طور کلی دریافت و ارسال سیگنال‌های مختلف و ارتباط با دستگاه ردیاب از طریق سیم‌کارت‌هایی است که در دستگاه ردیاب و تلفن هوشمند وجود دارد. این اطلاعات پس از اینکه توسط تراشه یا سیم‌کارت موجود در دستگاه ردیاب خودرو دریافت شدند، با توجه به برنامه‌نویسی که بر روی دستگاه انجام شده، موقعیت مکانی، اطلاعات بار یا عملکرد راننده را به کاربر اصلی انتقال می‌دهند.

ویژگی‌های ردیاب خودرو

با آگاهی از ویژگی‌ها و نحوه کار ردیاب خودرو و کاربردهای متنوع‌اش، می‌توانید دستگاه مورد نیاز خود را تهیه کنید:

  1. گزارش دقیق از موقعیت مکانی خودرو
  2. خاموش کردن خودرو از راه دور
  3. اخطار عبور از سرعت غیر مجاز
  4. گزارش و اخطار تغییرات خودرو مانند باز شدن در، تصادف، جدا شدن ردیاب از خودرو، سرعت غیرمجاز، اخطار حمل خودرو با جرثقیل و…
  5. اطلاع‌رسانی موقعیت خودرو به دو شکل آنلاین و ارسال اس ام اس
  6. امکان شنود داخل خودرو در صورت نیاز
  7. باز کردن یا قفل کردن درهای خودرو از راه دور
  8. گزارش میزان دمای موتور و مصرف سوخت خودرو
  9. دارای دکمه s.o.

وقتی سرنشین خودرو دچار حادثه و مشکل شده باشد، با فشردن این دکمه، به دیگران اطلاع می‌دهد که در خطر است.

با توجه به ویژگی های گفته شده برای خرید یک ردیاب مناسب باید نکاتی را رعایت کرد، برای این منظور راهنمای خرید بهترین ردیاب خودرو را مطالعه کنید.

ردیابی آفلاین

نحوه کار ردیاب خودرو از نظر ارسال اطلاعات به دو صورت است. آنها می‌توانند هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین کار کنند. در ردیابی آفلاین، داده‌ها به صورت نقطه‌ای، بر اساس تنظیماتی که روی دستگاه ردیاب انجام می‌دهید، در بازه زمانی مشخصی به تلفن همراه شما پیامک می‌شود.

ردیابی آنلاین

ردیابی آنلاین

در ردیابی آنلاین، اطلاعات هم به صورت پیامک و هم از طریق اینترنت (GPRS) برای کاربر ارسال می‌شود و او می‌تواند به صورت دقیق و لحظه ای آنها را بر روی گوشی یا لب‌تاب خود مشاهده نماید.

به طور کلی می‌توان گفت که نحوه کار ردیاب خودرو به این صورت است: تراشه  GPS موقعیت جغرافیایی را دریافت می‌کند. ردیاب با توجه به دیگر ماژول‌ها یا سنسورهایی که بر روی آن نصب شده داده‌های مورد نیاز کاربر مثل اطلاعات عملکرد راننده یا وضعیت بار را ثبت و ضبط می‌کند. سپس ماژول GPRS از طریق سیمکارت، اطلاعات را به کاربر ارسال می‌کند.

با ترموگراف آنلاین ویراترکر شما ردیابی را به صورت آنلاین تجربه می‌کنید و در وب اپلیکیشن ویراترکر با ثبت هر ترموگراف می‌توانید در نقشه جهانی موجود در نرم افزار؛ اطلاعاتی مثل موقعیت مکانی، دما، رطوبت و… را لاگ بگیرید.

ردیاب آهنربایی یا مغناطیسی

  1. به صورت پرتابل است و می‌توان آن را در قسمت‌های مختلفی مثل زیر ماشین، زیر صندلی و غیره را دارد و می‌توان آن را از دسترس سارقین خودرو در امان نگه داشت.
  2. دارای باتری داخلی است.
  3. دارای شارژ قوی به طوری که تا حدود 5 سال دوام دارد.
  4. استفاده آسان، اگر صاحب چند خودرو هستید، می‌توانید به راحتی ردیاب مغناطیسی را از یکی جدا کرده و در خودروی دیگر نصب کنید
  5. افزایش عمر باتری ردیاب آهنربایی با کاهش فرمانس

ردیاب‌ سیمی

  1. با سیم‌کشی به باتری خودرو نصب می‌شود. اگر برق باتری خودرو قطع شود، این نوع ردیاب از کار می‌افتد. البته تا 24 ساعت برق اظطراری دارد.
  2. عدم نیاز به شارژ
  3. امکان سرقت یا از کار افتادن به دست سارقین خودرو

به دلیل این که این نوع ردیاب در سیستم سیم‌کشی خودرو قرار دارد، به راحتی قابل مشاهده است.

سخن پایانی

در دنیای امروز که صنعت حمل و نقل گسترش زیادی پیدا کرده است. ردیاب وسیله‌ای بسیار کاربردی و اساسی برای مدیریت ناوگان حمل و نقل است. آگاهی از نحوه کار آن بسیار مهم است.
با نصب ردیاب مجهز به GPS شما به سیستم موقعیت یاب جهانی متصل خواهید شد. برخی از ردیاب‌ها نیز از طریق آنتن‌های شبکه تلفن همراه یا همان BTS کار می‌کنند. آنها اطلاعات و سیگنال‌های دریافتی خود را به سرور و سپس به گوشی تلفن همراه شما ارسال می‌کنند. با داشتن یک دستگاه ردیاب کوچک شما می‌توانید بر حجم بزرگی از فعالیت‌های حمل و نقل نظارت داشته باشید.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.