شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
ردیاب کامیون یخچالدار

ردیاب کامیون یخچالدار بهترین راه حل برای مشکلات حمل و نقل

ردیاب کامیون یخچالدار یک ابزار مفید و کاربردی برای حفظ سلامت و امنیت کالاست. این ردیاب با استفاده از یک سنسور، تغییرات دما را درون یخچال کامیون اندازه‌گیری می‌کند و همچنین با استفاده از فناوری جی پی اس موقعیت دقیق کالا و ناوگان حمل نقل شما را به طور دقیق مشخص می‌کند. بسیاری از ناوگان های حمل و نقل و صاحبین محصول دغدغه فساد، سرقت یا دیرکرد تحویل کالایشان را دارند و نیاز به ابزاری که آن‌ها را از وضعیت کالا و موقعیت کامیون آگاه کند بسیار ضروری است.

کامیون یخچالدار

کامیون یخچالدار همانطور که از نامش پیداست، کالاهایی با نیاز به شرایط دمایی پایین را به ‌راحتی حمل می‌کند. در یخچال این کامیون ها سیستم های خنک کننده ای به کار رفته است که شرایط دمایی پایین را ایجاد می‌کند. از انواع محصولاتی که با این کامیون ها جابه‌جا می‌شوند می‌توان به محصولات لبنی، مانند شیر، ماست یا فرآورده های گوشتی، میوه و سبزیجات، اقلام دارویی و محصولاتی که در سوپرمارکت ها و مغازه های لبنیاتی وجود دارند، اشاره کرد.

این محصولات به تغییرات دمایی حساس هستند و گرما یا سرمای ناکافی می‌تواند به آن‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کند. به همین دلیل کامیون یخچالدار برای حمل این محصولات ضروری است. این کامیون ها می توانند دما را از 25 درجه سانتی گراد تا 40 درجه سانتی گراد تامین کنند.کامیون های یخچالدار متفاوتی از تریلی و ایسوزو تا مینی ایسوزو و نیسان باری این کار وجود دارد.

کامیون یخچالدار

انواع کامیون یخچالدار

کامیون یخچالدار به دو دسته دیفراست دار و فاقد دیفراست دسته بندی می‌شود.

کامیون فاقد دیفراست برای حمل کالاهای بسته بندی شده استفاده می‌شود و محیط بدون بخار و رطوبت را برای کالاها فراهم می‌کند. کالاهایی که با این کامیون جابه‌جا می‌شوند، برخی داروها، داروهای گیاهی خشک، فرآورده های گوشتی بسته بندی شده، شکلات و… است.

کامیون دیفراست دار مناسب پخش مویرگی است که در یخچال زیاد باز و بسته می‌شود و سرمای لازم را برای کالاها ایجاد می‌کند و برای محصولاتی همچون ماهی، مرغ، گوشت، میوه، سبزیجات و … استفاده می‌شود.

عیوب کامیون یخچالدار

این کامیون ها باید کاملا عایق باشند تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند و در صورتی که عیبی در محفظه یخچال وجود داشته باشد، ممکن است به کاهش یا افزایش دمای محفظه منجر شود. همچنین نقص در سیستم سرد کننده یخچال ممکن است به تغییرات دمایی منجر شود و محصولات در نهایت فاسد شده یا از کیفیت آن ها کاسته شود.

علاوه بر این اگر راننده طریقه کار با سیستم سرمایشی خودرو را به خوبی یاد نگرفته باشد امکان نقص در کارکرد سیستم سرمایشی وجود دارد. برای مثال برخی از محصولات مانند مرغ منجمد باید حالت یخ زدگی داشته باشد، اما با افزایش دمای ناگهانی یخچال، ممکن است این یخ زدگی از بین برود و مرغ یا فاسد شده یا در معرض فساد قرار بگیرد. همچنین در مواردی مشاهده شده است، کالاهایی مانند شیر، دوغ و..که نیاز به دمای خیلی پایین ندارند، دچار یخ زدگی شده‌اند.

ردیاب کامیون یخچالدار

ردیاب کامیون یخچالدار یک مدل ردیاب خودرو است و مشاهده موقعیت مکانی و تغییرات دمایی دو کاربرد عمده آن است. این دستگاه، ابزاری نوین و کاربردی است که علاوه بر ردیابی و تعیین موقعیت آنلاین خودرو، قابلیت ثبت و نمایش آنلاین تغییرات دمایی را هم دارد. می توان گفت ردیاب کامیون همان ترموگراف است که با مجهز شدن به فناوری جی پی اس قابلیت های بیشتری به آن افزوده شده است و از فساد و سرقت کالاها جلوگیری می کند و همچنین به عنوان ترموگراف کانتینر نیز شناخته می‌شود.

شما به عنوان یک تولید کننده یا شرکت حمل و نقل با استفاده از این ابزار می‌توانید موقعیت کالا و کامیون خود را رصد کنید و همچنین با اطلاع از شرایط کالای درون یخچال به صورت آنلاین از فساد و از دست رفتن محموله جلوگیری کنید.

ردیاب ماشین یخچالدار

انواع کاربرد ردیاب کامیون یخچالدار

ردیاب کامیون یخچالدار برای حمل و نقل محصولات بسیاری استفاده می‌شود که انواع این محصولات به صورت زیر است:

محصولات دارویی

محصولات لبنی

محصولات و فرآورده های گوشتی و پروتئینی

محصولات آرایشی و بهداشتی

شرکت های تولید و پخش محصولات لبنی

حمل و نقل محصولات لبنی نسبت به سایر حمل و نقل ها، حساسیت و همچنین هزینه جابه‌جایی بیشتری دارد. حمل این محصولات باید سریع انجام شود و از نظر دمایی نیز باید در شرایط مناسب و پایداری باشند. مواد لبنی فساد پذیری بالایی دارند و به دلیل بسته بندی و عدم مشاهده وضعیت ظاهری در صورت فاسد شدن، به راحتی قابل تشخیص نیستند و ممکن است خطر مسمومیت و صدمات جانی داشته باشند. بنابراین نظارت مستقیم و لحظه به لحظه این محصولات برای رسیدن هرچه سریع تر و سالم تر به مقصد بسیار مهم است.

کامیون، کامیونت و تریلی هایی که کانتینر یخچالی دارند، برای حمل این محصولات استفاده می‌شوند. هر کدام از محصولات لبنی نیاز به محدوده دمایی خاصی دارند و کوچکترین تغییر و مشکلی در سیستم های خنک کننده می تواند تغییرات دمایی زیادی ایجاد کند و در نهایت به فساد محصول منجر شود. بنابراین استفاده از ردیاب کامیون یخچالدار مجهز به سنسور و جی پی اس، درون یخچال کامیون ها بسیار ضروری است.

این ردیاب تغییرات دما و رطوبت را به راحتی و به صورت لحظه ای به شما اطلاع می‌دهد و به راحتی می‌توانید این تغییر دما را سریع جبران کنید. علاوه بر این به دلیل نمایش وضعیت لحظه‌ای کامیون، توقف ها نیز قابل مشاهده است و می توانید به راحتی عملکرد راننده را کنترل کنید، تا محصولات در سریع ترین زمان ممکن به مقصد برسند.

حمل و نقل گوشت و فرآورده های گوشتی

شرکت های تولید و پخش فرآورده های گوشتی و پروتئینی

حمل و نقل فرآورده های گوشتی چالش های زیادی دارد و نکات زیادی در حمل، حفظ دما و شرایط مناسب آن‌‌ها باید رعایت شود. روش پرکاربرد برای حمل و نقل این محصولات استفاده از کامیون های یخچالدار می‌باشد. حمل این فرآورده ها باید در شرایط دمایی باشد که در آن امکان رشد باکتری وجود نداشته باشد. این محصولات در سه حالت کلی حمل می‌شوند.

حمل فرآورده های گوشتی(سوسیس، کالباس و …)

حمل گوشت منجمد (یخ زده)

حمل گوشت تازه (گرم)

هر کدام از این محصولات نیاز به دمای خاصی برای حمل و نقل دارند. مثلا گوشت یخ زده باید در دمای بسیار پایین نگه داری شود و گوشت گرم محدوده دمایی بالاتری را نیاز دارد که یخ نزند، علاوه بر این گوشت گرم باید سریعا جابه جا شود، چون فساد پذیری بالایی دارد.بنابراین جهت سالم ماندن گوشت علاوه بر نظارت بر شرایط دمایی، باید مدت زمان حمل این محصولات را نیز مدیریت کرد.

ردیاب یا ترموگراف کامیون یخچالدار دستگاهی بسیار مفید برای حمل و نقل این محصولات است و با نمایش محدوده دمایی، نوسانات دما را به راحتی به شما نمایش می‌دهد و همچنین با نمایش موقعیت دقیق کامیون به شما، از اهمال و تخلف راننده جلوگیری می‌کند و محصول با نظارت دقیق تر و با سرعت بیشتری به دست خریدار خواهد رسید.

شرکت های تولید و پخش محصولات دارویی

حمل و نقل محصولات دارویی پیچیدگی‌های بسیاری دارد. داروها در شکل‌های متفاوتی تولید می‌شوند. بسیاری از آن‌ها نیاز به محدوده دمایی خاص برای نگهداری و حمل نقل دارند و در کل نسبت به دما و رطوبت حساسیت زیادی دارند. در گذشته این محصولات در پالت‌ های استروفوم یا بسته های یخ جابه‌جا می‌شدند و رطوبت ناشی از این کیسه های یخ در بسیاری از موارد باعث خرابی داروها می‌شد.

اما امروزه از کامیون های یخچالدار برای حمل و نقل این کالاها استفاده می‌شود، اما استفاده از کامیون های یخچالدار هم به تنهایی نمی‌تواند تمام شرایط لازم برای دما و رطوبت را فراهم کند. مواردی وجود دارد که با خراب شدن سیستم خنک کننده یا مشکل در عایق بندی یخچال، تغییرات دمایی باعث خرابی داروها شده است. علاوه بر این بسیاری از داروها ارزش قیمتی بالایی دارند و امکان سرقت آن ها بالاست.

ردیاب کامیون یخچالدار ابزاری بسیار کارآمد برای حمل و نقل محصولات دارویی است. این ترموگراف ردیاب به راحتی تغییرات دمای درون یخچال را اندازه گیری کرده و به صورت آنلاین این تغییرات را اطلاع می‌دهد. علاوه بر این، موقعیت کامیون لحظه به لحظه قابل بررسی است و خطر سرقت و تاخیر راننده را به حداقل می‌رساند.

سخن پایانی

ردیاب ها در دنیای امروز کاربرد بسیاری در صنایع مختلف دارند. یکی از کاربردهای آن ها استفاده در کامیون های یخچالدار است که برای حمل و نقل و ردیابی محصولات فسادپذیر استفاده می‌شود. این کامیون ها به دلایل مختلفی از ناآگاهی راننده تا نقص سیستم های سرمایشی ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند و یا احتمال سرقت و تصادف آن ها هم خارج از ذهن نیست. بنابراین صنایع مختلف برای حفظ امنیت و سلامت محصولات و وسیله حمل و نقل نیاز به استفاده از ردیاب های امروزی دارند.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.