شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابی

استفاده از ترموگراف در انواع حمل و نقل (ترابری)

بسیاری از محصولات تجاری از طریق باربری بین المللی بین کشورهای مختلف جابجا می‌شوند. صنعت واردات و صادرات کالا، یک صنعت بزرگ است. شرایط و قوانین خاصی برای صادرات کالا و محصولات به کشورهای دیگر وجود دارد. یکی از مهم‌ترین قوانین برای صادرات و واردات محصولات بین کشورهای مختلف، قوانین مربوط به سلامت محصول و تضمین کالاست. استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری، تضمینی برای سلامت کالاست.

در انواع روش‌های حمل و نقل، مثل حمل و نقل ریلی یا حمل و نقل مرکب، نیاز به دستگاه ترموگراف احساس می‌شود. ترموگراف دستگاهی کوچک برای اندازه گیری مقدار رطوبت و دما در یک محیط است. این دستگاه با کمک سنسورهای هوشمند خود می‌تواند کوچک‌ترین تغییرات دما و رطوبت را اندازه‌گیری کرده و در کارت حافظه خود ثبت کند. ترموگراف انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال، ترموگراف usb یا ترموگراف دیجیتالی دو نوع از انواع دستگاه‌های ترموگراف هستند. 

همانطور که گفته شد، استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری باعث حفظ سلامتی کالا و بهبود فرآیند تجارت خواهد شد. در ادامه این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری صحبت کنیم. 

از شرکت‌های حمل و نقل و ترابری چه خدماتی بخواهید؟

اگر در زمینه تجارت محصولات و صادرات کالا فعالیت می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم هنگام انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل و ترابری موارد زیر را در نظر بگیرید: 

تضیمن سلامت مواد غذایی در حمل و نقل - عکس گوشت خام

تضمین سلامت کالای فاسد شدنی 

یکی از مواردی که هنگام همکاری با شرکت‌های حمل و نقل و ترابری باید در نظر گرفته شود، تضمین سلامت کالای فاسد شدنی است. بسیاری از محصولاتی که به کشورهای دیگر صادر می‌شوند، شامل مواد غذایی و محصولات فاسد شدنی هستند. صادرات محصولات به کشورهای دیگر ممکن است به صورت زمینی هوایی و دریایی انجام شود. در صورتی که محصولات شما به صورت زمینی به سایر کشورها صادر شود، احتمال کاهش کیفیت و فاسد شدن کالا بعد از رسیدن به مقصد بسیار زیاد است.

در حمل و نقل دریایی نیز ممکن است محصولات چندین روز درون کشتی حمل شده و تحت تاثیر آب و هوا فاسد شوند. به همین دلیل بهتر است از همان ابتدا در این باره با شرکت‌های حمل و نقل و ترابری صحبت کنید. شرکت حمل و نقل باید از جدیدترین روش‌های نگهداری محصولات و کالای فاسد شدنی استفاده کنند. دریافت تضمین سلامت کالای فاسد شدنی، از آسیب رسیدن به محصولات و کالای تجاری شما جلوگیری خواهد کرد و خسارات مالی ناشی از صادرات و واردات را کاهش خواهد داد.‌ 

ترموگراف ایرانی ویراترکر

ترموگراف

از دستگاه ترموگراف برای کنترل لحظه‌ به‌ لحظه کالا و محصولات فساد پذیر، استفاده می‌شود. حمل و نقل جاده‌ ای با ترموگراف، سلامت محصولات را حفظ خواهد کرد. یکی از بهترین انواع ترموگراف، شامل ترموگراف دما و رطوبت بدون سیم هستند. این ترموگراف‌ها می‌توانند درون کانتینرهای حمل و نقل نصب شوند. این نوع ترموگراف‌ها به صورت مستقیم به مراکز کنترل متصل هستند. ترموگراف ویراترکر از نمونه های آنلاین و بدون سیم و همراه با ردیابی می باشد.

بنابراین می‌توانند در هر لحظه اطلاعاتی مثل دمای محیط یا مقدار رطوبت را اندازه‌گیری کرده و برای مراکز کنترل ارسال کنند. علاوه بر این، بسیاری از ترموگراف‌ها مجهز به سیستم هشدار هستند و زمانی که دمای محیط از حد معینی فراتر رود یا کاهش پیدا کند، ترموگراف پیام هشدار را در قالب ایمیل یا پیامک برای مراکز کنترل ارسال می‌کند. بنابراین استفاده از ترموگراف در حمل و نقل ترابری کاملا الزامی است. 

حمل و نقل محصولات غذایی به صورت ایمن و سالم

تضمین سلامت کالاهای فاسد شدنی در حمل و نقل بین المللی : از حرف تا عمل

طی چند سال گذشته شرکت‌های بسیاری در زمینه حمل و نقل و ترابری کالاهای فاسد شدنی شروع به فعالیت کردند. با این وجود، بسیاری از مراکز یا شرکت‌های حمل و نقل نتوانستند آن طور که باید سلامت کالاهای فاسد شدنی را تضمین کنند. عوامل مختلفی باید دست به دست یکدیگر دهند تا در نهایت یک کالای فاسد شدنی کاملاً سالم به مقصد برسد. دما، مقدار رطوبت و زمان سه مسئله مهم هنگام حمل و نقل و ترابری کالای فاسد شدنی هستند. 

بنابراین، شرکت‌های حمل و نقل و ترابری باید هنگام صادرات محصولات فاسد شدنی به سایر کشورها به این سه عامل توجه کنند. استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری و می‌تواند تا حدودی به کنترل مقدار دما و رطوبت محیط کمک کند. بنابراین تنها عامل سوم یعنی زمان باقی می‌ماند که باید توسط کارشناسان حمل و نقل کنترل شود. اگر هر یک از این سه عامل مختل شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به کسب و کار تجاری شما وارد خواهد شد. 

به عنوان مثال، بسیاری از محصولات فاسد شده و مجددا به کشور شما بازگردانده می‌شوند. علاوه بر این، اعتبار شما نزد کسب و کارهای تجاری سایر کشورها کاهش خواهد یافت. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید موارد زیر در نظر گرفته شود: 

سرعت حمل و نقل بالا (حمل و نقل هوایی)

برای جلوگیری از فاسد شدن کالا بهتر است تمامی محصولات با سریع‌ترین روش ممکن به سمت مقصد حمل شوند. معمولاً حمل و نقل هوایی نسبت به سایر انواع حمل و نقل، یعنی حمل و نقل زمینی و حمل و نقل دریایی سرعت بیشتری دارد. بنابراین می‌توان بسیاری از محصولات را از طریق هواپیماهای باربری به سایر کشورها صادر کرد. البته صادرات کالا از طریق هواپیما هزینه بسیار زیادی دارد. به همین دلیل اکثر کسب و کارهای تجاری ترجیح می‌دهند از روش‌های دیگر مثل حمل و نقل زمینی که هزینه پایین‌تری دارد استفاده کنند. حمل و نقل هوایی و ترموگراف کاملا به یکدیگر مرتبط هستند.

 همانطور که می‌دانید، مقدار دما و رطوبت در ارتفاعات بالا نسبت به سطح زمین متفاوت است. به همین دلیل برای حفظ سلامت کالا باید حتماً از ترموگراف استفاده کرد. اگر از روش‌های زمینی برای حمل و نقل محصولات یا کالا استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم مسیرهایی را انتخاب کنید که کمترین توقف و بهترین شرایط آب و هوایی را داشته باشند. مناطق صعب العبور به هیچ وجه برای حمل و نقل کالا مناسب نیستند. 

زیرا ممکن است آسیب بسیار زیادی به محصولات وارد کرده و تا حد زیادی سرعت حمل و نقل را کاهش دهند. گاهی اوقات ممکن است از کانتینرهای یخچالدار برای حمل و نقل زمینی محصولات استفاده شود. وضعیت کانتینرها باید هر چند وقت یکبار باید مورد بررسی قرار بگیرند. گاهی اوقات ممکن است یخ داخل کانتینر آب شده و دمای محیط را افزایش دهد. ترموگراف این تغییرات دمایی را به سرعت ثبت کرده و برای مراکز کنترل ارسال می‌کند. در صورت آب شدن یخ‌ها، باید مجدداً یخ گذاری انجام شود تا دمای کانتینر یخچال دار کاهش یابد.

حمل و نقل دریایی و استفاده ترموگراف

حمل دریایی

حمل و نقل دریایی بیشترین سهم حمل و نقل را میان سایر روش‌های صادرات و واردات کالا بر عهده دارد. سالیان سال است که بسیاری از محصولات تجاری از طریق دریا به کشورهای دیگر منتقل می‌شوند. کشتی‌ها محل مناسبی برای باربری و انتقال محصولات هستند. در روش‌های حمل و نقل دیگر مثل حمل و نقل زمینی یا حمل و نقل هوایی، احتمال بروز مشکلاتی مثل تغییرات شدید آب و هوایی یا آسیب به کالا بسیار زیاد است. ولی حمل و نقل دریایی قادر است محصولات را به شکل کاملاً سالم به مقصد برساند. 

البته حمل و نقل کالا از طریق کشتی به زمان بیشتری نیاز دارد. معمولا سرعت حرکت کشتی‌های باربری در دریا بسیار پایین است. به همین دلیل حفظ شرایط و کنترل محیط محصولات فاسد شدنی اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری دریایی می‌تواند یک راه حل مناسب برای تضمین سلامت کالا باشد. معمولاً کشتی‌های باربری از دستگاه ترموگراف و برای بررسی رطوبت و دما استفاده می‌کنند. معمولا محصولات فاسد شدنی در طبقه‌های پایین کشتی که دما متعادل‌تر است قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات ممکن است از کانتینرهای یخچال دار یا فریزها در کنار دستگاه ترموگراف استفاده شود. حمل و نقل دریایی و ترموگراف کانتینر یخچال دار دو مسئله مهم برای صادرات کالا هستند. شرکت‌های پیشرو حمل و نقل و ترابری همواره استفاده از دستگاه ترموگراف را توصیه می‌کنند. صادرات کالا از طریق دریا ممکن است چند هفته یا حتی یک ماه طول بکشد.

 به همین دلیل باید لحظه به لحظه وضعیت سلامت محصولات فاسد شدنی را مورد بررسی قرار داد. با توجه به اینکه دستگاه ترموگراف به صورت کاملاً هوشمند به مراکز کنترل متصل است، می‌توان وضعیت کشتی یا تغییرات دمایی را از راه دور بررسی کرده و از سلامت محصولات فاسد شدنی مطمئن شد.

حمل و نقل زمینی و استفاده از ترموگراف

حمل زمینی

حمل زمینی یکی دیگر از روش‌های صادرات کالا است. حمل و نقل زمینی معمولاً به کمک حمل ریلی و تریلی‌های حمل و نقل انجام می‌شود. مدت زمان انتقال کالا از طریق تریلی در کانتینر کوتاه‌تر از کشتی‌های باربری است. حمل و نقل زمینی کالا خطرات بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شرکت‌های حمل و نقل و ترابری باید توجه بسیار زیادی به زمان انتقال کالا و حفظ سلامت محصولات داشته باشند. حمل و زمینی در کنار حمل و نقل دریایی، به عنوان رایج‌ترین روش‌های انتقال محصولات شناخته می‌شوند. 

حدود ۸۰ درصد کشورها از روش حمل و نقل زمینی برای صادرات داخلی یا صادرات خارجی استفاده می‌کنند. حمل و نقل زمینی با کمک ابزارهای مختلفی انجام می‌شوند. به عنوان مثال، یکی از مشهورترین روش‌های حمل و نقل زمینی، حمل و نقل ریلی است. با توجه به این که قطارهای باربری دارای کامیون‌های بزرگ و مجهز هستند، بنابراین انتقال کالا از طریق حمل و نقل ریلی بسیار ایمن خواهد بود. قطارها سرعت بیشتری نسبت به تریلی دارند. بنابراین، محصولات در مدت زمان کمتری به مقصد خواهند رسید. 

روش دیگر حمل و نقل جاده‌ای است که با کمک تریلی، کامیون و مواردی مانند این انجام می شود. به طور کل حمل و نقل زمینی هزینه کمتری نسبت به سایر انواع روش‌های حمل و نقل دارد. در این روش نیز برای کنترل مقدار دما و رطوبت محیط باید از دستگاه ترموگراف استفاده کرد. برای انجام این کار ترموگراف‌های بی‌سیم داخل کانتینر یا قطار نصب می‌شود. این ترموگراف‌ها می‌توانند در هر ثانیه اطلاعات دقیقی درباره دما و رطوبت محیط را برای مراکز کنترل ارسال کنند. علاوه بر این، ترموگراف‌ها تمامی اطلاعات مثل مقدار دما و رطوبت در هر ثانیه را داخل کارت حافظه ثبت و نگهداری می‌کنند. 

حمل و نقل هوایی و استفاده از ترموگراف

حمل هوایی

اگر به دنبال سریع‌ترین روش برای انتقال محصولات به کشورهای دیگر هستید، باید حمل و نقل هوایی را انتخاب کنید. حمل و نقل هوایی نسبت به دو روش دیگر با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و هزینه بسیار بالایی دارد. با کمک حمل و نقل هوایی، تمامی کالاهای فاسد شدنی ظرف ۲۴ الی ۴۸ ساعت به مقصد می‌رسند و احتمال فاسد شدن آنها کاهش پیدا می‌کند. از حمل و نقل هوایی معمولاً برای صادرات کالاهای خاص مثل داروها استفاده می‌شود. داروهای شیمیایی درست مانند مواد غذایی، نیاز به محیط استادندارد برای نگهداری دارند. داروها می‌توانند تحت تاثیر دما و رطوبت نامناسب سریعا آسیب ببینند.

صادرات داروها  با کمک حمل و نقل زمینی یا حمل و نقل دریایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا روش‌های دریایی و زمینی ممکن است چندین روز یا چندین هفته طول بکشند. بسیاری از داروها را طی مدت زمان طولانی آسیب دیده و اثرات دارویی خود را از دست می‌دهند. اما با کمک هواپیماهای باربری، می‌توان داروهای شیمیایی را طی چند ساعت به مقصد رساند. در این روش نیز استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری توصیه می‌شود.

با توجه به اینکه دما و رطوبت نگهداری داروها اهمیت بسیار زیادی دارد، باید از دستگاه ترموگراف برای بررسی دقیق محیط استفاده کرد. برای انجام این کار دستگاه ترموگراف در محل نگهداری کالا نصب می‌شود و می‌تواند هر گونه تغییرات دمایی را ثبت و ارسال کند. 

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل درباره استفاده از ترموگراف در حمل و نقل یا ترابری صحبت شد. روش‌های مختلفی برای انتقال محصولات وجود دارد. به عنوان مثال، حمل و نقل زمینی دریایی و هوایی سه راه رایج برای صادرات و واردات محصولات هستند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. 

به عنوان، مثال حمل و نقل هوایی سرعت بیشتری نسبت به سایر انواع روش‌های حمل و نقل دارد، ولی هزینه از آن بالاتر است. حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی با هزینه کمتری نسبت به حمل هوایی انجام می‌شوند، ولی مدت زمان انتقال کالا افزایش پیدا می‌کند. در هر صورت در تمام این روش‌ها استفاده از دستگاه ترموگراف بسیار کمک کننده است.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.