شماره تماس ویراترکر: 025-33553000
الگو اس وی جی
صادرات میوه به کشورهای خاورمیانه؛ مزایا و چالش ها

صادرات میوه به کشورهای خاورمیانه؛ مزایا و چالش ها

صادرات میوه یکی از تجارت های پرطرفدار غیر نفتی در ایران است. ایران به اقلیم چهار فصل شناخته می‌شود و به دلیل شرایط جغرافیای و آب و هوایی بسیار خوبی که دارد، شرایط مناسبی را برای کاشت انواع میوه و پرورش آن ها دارد. این امتیاز ویژه شرایط مناسبی را برای صادرات انواع میوه به کشورهای مختلف برای ایران ایجاد می‌کند. علاوه بر این به دلیل حاصلخیزی و خاک خوب در بسیاری از مناطق ایران، میوه ها کیفیت بالایی داشته و به همین دلیل طرفداران بسیاری نیز در کشورهای مختلف دارند. انار، سیب، کیوی، خرما، پسته، لیموترش، لیموشیرین، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، شلیل، آلو، انگور، پیاز، خرمالو، گلابی و… میوه هایی هستند که بیشترین میزان صادرات را به کشورهای آسیایی بویژه منطقه خاورمیانه دارند.

در این مقاله به بررسی میوه های صادراتی، مراحل صادرات میوه و چگونگی یافتن خریدار مناسب پرداخته‌ایم.

میوه های صادراتی

ایران به دلیل آب و هوای چهار فصلی که دارد، شرایط کشت و برداشت میوه های متنوعی را دارد و این مقدار کشت و برداشت به اندازه ای است که علاوه بر تامین مصرف داخلی، قابلیت صادرات آن ها نیز فراهم است.

ویژگی های یک میوه صادراتی خوب به شرح زیر است:

  • گوشت میوه، سالم و بدون هیچ گونه لکه قهوه ای، سایه یا آثار پولکی باشد.
  • عدم چروکیده بودن و پلاسیدگی میوه که از کم آبی به وجود می آید.
  • ترک نداشته باشند.
  • ضربه نخورده باشد.
  • زنگار نداشته باشد.

میوه هایی که قابلیت صادرات از ایران دارند شامل انار، سیب، کیوی، انگور، پیاز، گلابی،خرما، پسته، هندوانه، آلو، شلیل، گیلاس، پرتقال، هلو، زردآلو، نارنگی، خرمالو و… است.

صادرات میوه

مراحل صادرات میوه

میوه، کالایی بسیار حساس است و فساد پذیری بالایی دارد. بنابراین اگر به عنوان یک صادر کننده میوه مشغول هستید بایستی از قوانین صادرات میوه اطلاع داشته باشید. مهم ترین قوانین صادرات میوه به شرح زیر است:

  1. وسایلی که باید محصول با آن صادر شود را به خوبی بشناسید و مناسبترین و به صرفه ترین را انتخاب کنید.
  2. شما باید شناخت کاملی از شرکت هایی که قصد صادرات به آن ها را دارید، بدست بیاورید.
  3. تعرفه های مربوط به صادرات میوه را پرداخت کنید.
  4. به یکی از شرکت های ترخیص کالا مراجعه کنید.
  5. قراردادهای لازم را اعمال کنید.
  6. استانداردهای لازم برای بسته بندی و نگهداری محصولات را بشناسید و اعمال کنید. بسته بندی، تهویه مناسب و استفاده از ترموگراف دما و رطوبت و ردیاب کانتینر از استانداردهای ضروری هستند.
  7. تاییدیه های لازم ارسال بار را از وزارت بهداشت دریافت کنید.
  8. مجوزهای لازم را برای خروج و ارسال بار از گمرک اخذ نمایید.
  9. به وسیله ردیابی، زمان ارسال، وضعیت توقف ها و شرایط ماشین را کنترل کنید و در نهایت از طولانی شدن ارسال جلوگیری کنید.
  10. تحقیقات میدانی در زمینه بازارهای بالقوه برای صادرات تان انجام دهید.
  11. هزینه های صادرات خود را به صورت کلی محاسبه و برنامه ریزی کنید.
  12. محصولات صادراتی خود را با شرکت در نمایشگاه ها، ارسال ایمیل به شرکت ها و… به صورت هدفمند تبلیغ کنید.

چگونه برای میوه های صادراتی خود خریدار مناسب بیابیم؟

اگر شما تاجر یا تولید کننده میوه ای هستید که قصد صادرات محصولات خود به دیگر کشورها را دارید. باید به دنبال خریدارهای مناسب در این زمینه باشید. برای این کار نیاز به یک سری مهارت وجود دارد که اگر این موارد را به صورت کامل رعایت کنید به راحتی می‌توانید با خریدارهای هدف خود ارتباط برقرار کنید. این موارد به شرح زیر می باشد:

  1. اولین قدم برای یافتن شرکت های خریدار، آشنایی با زبان و فرهنگ کشور خریدار است. بنابراین اگر می‌خواهید با خریدارهای خود ارتباط بهتر و راحت تری برقرار کنید لازمه آن فراگیری زبان است. بنابراین بخش بازاریابی شرکت یا خود شما باید برای این موضوع سرمایه گذاری کند.
  2. دومین قدم، شناخت کامل بازار و مشتریان هدف است. شما به عنوان یک تاجر یا تولید کننده باید به نیازهای بازار هدف خود احاطه داشته باشید و بعد از شناسایی نیازهای خریدار دست به اقدام بزنید.
  3. سومین قدم، شناساندن خود به خریدارها است. این کار از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. شما باید وب سایتی برای ارائه محصولات و فعالیت های خود داشته باشید. علاوه بر آن با شرکت در نمایشگاه های سالیانه، ارسال ایمیل و تبلیغات موثر می‌توانید فرآیند جذب خریدار را سریعتر کنید.

برای اطلاع از این که محصولات ایرانی را به چه کشورهایی صادر کنیم، مقاله “میوه های ایرانی را به کجا صادر کنیم؟“را بخوانید.

صادرات میوه از ایران
سخن پایانی

ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد قادر به تولید محصولات کشاورزی متنوعی است. علاوه بر این موقعیت اقلیمی کشورهای همسایه آن که بیشتر با خشکی و بی آبی روبرو هستند، شرایطی را برای ایران فراهم آورده است که تبدیل به یک قطب بزرگ صادرات محصولات کشاورزی در  منطقه خاورمیانه شده است. هر کدام از کشورهای موجود در این منطقه شرایط خاصی را برای واردات محصول دارند و برای صادرات پایدار، رعایت کامل این موارد ضروری است. تضمین سلامت محصولات در انتهای مسیر یکی از موارد بسیار مهم است که رعایت آن مزیت بالایی را در افزایش صادرات ما ایجاد می‌کند. یکی از بهترین راه های تضمین کیفیت و سلامت این محصولات استفاده از ردیاب و دیتالاگر آنلاین است.

ترموگراف با سنجش دمای درون محفظه کانتینر، تغییرات و نوسانات دمایی را در لحظه به شما نشان می‌دهد و همچنین با استفاده از ردیاب می‌توانید ماشین سنگین و کانتینر را ردیابی کنید و از اتلاف وقت و معطلی هایی که باعث افت کیفیت بار و فساد آن می‌شود جلوگیری کنید.

مقالات مرتبط

لطفا دیدگاهتان را با ما درمیان بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله‌های اخیر

  • ضرر و رسک استفاده نکردن از ترموگراف یا دیتالاگر

    ریسک های استفاده نکردن از ترموگراف

    ترموگراف وظیفه کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارد و استفاده نکردن از آن، ریسک های زیادی همچون خرابی، فساد محصول و حتی سرقت کالا را در پی دارد.

  • اهمیت کنترل دما در حمل و نقل انواع مواد غذایی

    اهمیت بالای کنترل دما در حمل و نقل مواد غذایی

    کنترل دمای مواد غذایی در حمل و نقل بسیار مهم و ضروری است. هر زمان که صحبتی از حمل و نقل مواد غذایی به میان می آید، حفظ دمای مناسب یک نگرانی اصلی است. گزارشات جهانی نشان می دهد که سالانه مقادیر بسیار زیادی از مواد غذایی به دلیل عدم رعایت دمای مناسب در نگهداری […]

  • کد تعرفه گمرکی کالا- کد بین المللی کالا-hscode

    همه چیز درباره ی کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE

    کد تعرفه گمرکی کالا یا HS CODE، زبان مشترک تجاری بین تمام کشروهای جهان است و مخفف HARMONIZED SYSTEM CODE و به معنای سیستم هماهنگ کننده است. HS CODE همچنین به معنای کد بین المللی کالا نیز شناخته می شود. این کد تعرفه کالا برای شناسایی و طبقه بندی هر چه بهتر کالاها صورت گرفت […]

  • مشکل و خرابی در سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار

    7 خرابی رایج سیستم سرمایشی ماشین های یخچالدار

    سیستم سرمایشی ماشین یخچالدار، نقش بسیار موثری در سلامت بار دارد و هر گونه اختلالی در این سیستم می تواند به ضررهای سنگینی برای بار و کامیون منجر شود. ماشین های یخچالدار کاربردهای فراوانی در صنعت حمل و نقل محصولات فساد پذیر دارند. محصولاتی که به دما و رطوبت حساس هستند باید تحت دمای کنترل […]

login-user

نام خود را وارد کنید

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.

login-user

شماره موبایل خود را وارد کنید

03:00

سفارش خرید ترموگراف هوشمند ویراترکر برای مشاوره، پرسش سوالات و سفارش خرید ترموگراف ویراترکر می توانید با شماره های قرار داده شده با ما در ارتباط باشید.